درباره نویسنده

مدیسا مهراب پور

مدیسا مهراب پور

دانشجوی سینما دانشگاه سوره، منتقد سایت كافه سینما، روزنامه جام جم. مهمتر از همه اینها اما من هم مثل جولز داستان‌های عامه‌پسند سعی می‌كنم آدم بهتری باشم.

مطالب مرتبط

37 دیدگاه

  1. 25

    بی نام

    دورود
    من هم قربانی خوانواده ی مذهبی تلخی ام که محبت کردن جرم بوده و هست(هرکدوممون یه جور
    بیماریم)و هم تنبلم و با خیال
    فرود یک مرد رویایی، توانایی و لحظه هامو به باد میدم..(هرلحظه منتظر نگاه و نفس یک کسی بودم که همه کسم بشود و همه را جز او نادیده میگرفتم..)
    من وسط این داستانم…میدونم مهم نیس برای هیچکس جزئیات زندگیم ولی کاش دلی نبود که اینقدر له بشه و تنها بمونه..
    منی که۲۸سالمه و تا۶ماه قبل با کسی رابطه نداشتم و در اولین رابطه انچنان با سر زمین خوردم…
    الان که فکر میکنم تازه میفهمم همه ی اون اشک و آه ها و چشم ها و قربون صدقه و التماس ها دروغ بود..منظورم بدی زن و مرد نیس. فقط قصد درد دل دارم..
    تا الان که ۶روز از اون بی احترامی اون شخص گذشته (یه ماهه انگار) وتا الان منتظر یه اسش بودم که حتی حرف بدی بهم بزنه..ولی الان متوجه شدم این یه بازیه که مقصرش منم
    خداروشکر که بمن واقعا رحم کرد و بعد این همه بازی دادن به اوضاع قربانی فیلم نرسیدم..

    تاحالا انقدر شخصیتم خرد نشده بود..در کل من از اول برای نیازم رفتم..نقاش و پولدار بود و زن داشت..ولی بعد با حرف و شعر و و قسم هاش بطرز وحشتناکی عاشقش شدم و اون بیشتر از طرف مقابل ِِ مینا بمن توهین میکرد..جوری که باور نمیکنید..دلیلش کمبود محبت منه ..بشدت..
    و اون از همین موضوع سواستفاه کرد
    مهم اینه که ضعفمو فهمیدم و میخوام رفعش کنم..برم پیش مشاور و همزمان با اون از اتاق تنهایی و افسردم بیام بیرون و “محبت کنم اول به خونواد”
    خودم میتونم “من” رو نجات بدم
    سپاس از نظراتون.. کمک بزرگی ست

    پاسخ
  2. 24

    پرستو

    دقیقا واقعیت جامعه امروز رو نشون میده مردهایی مثل کامران توی جامعه ما متاسفانه خیلی تکثیر شدن بعد از سواستفاده شون طرف روانقدر بازی میدن و تحقیر میکنن تا بیخیال شه و زنها هم همیشه از احساساتشون ضربه میخورن

    پاسخ
  3. 23

    ادرینا

    بهترین فیلمی بود که دیدم موضوع ازدواج سفید را خیلی خوب به تماشا گذاشت فوق العاده بود

    پاسخ
  4. 22

    تو میخوندی خو

    بینهایت فیلم چرتی بود خیلی ناله نمیدونم چرا جامعه ی سینمای ایران دوست دارن حقارت زنا و بد بختیاشونو عرضه کنن چیزی تو دست و بالشون جز بد بختی و بیچارگی نشون دادن ندارن واقعا متاسفم برای این کارگردان برای ارائه این فیلم مزخرف لابد عین بقیه کارگردانا گفته بزار هرچی بیشتر بدبختی مردمو نشون بدم یا حقارت زنارو نشون بدم شاید منم سیمرغ گرفتم ! واقعا ارزش وقت رو نداشت این فیلم چرت و حال ب هم زن

    پاسخ
  5. 21

    سارا

    کاش سینما ایران از این همه تلخی دست ورداره بیشتر موضوع ها حاشیه ای شدن موضوع هایی که نیازی به روشن سازی ندارن فقط با احساسات بیننده بازی میکنن موضوع رگ خواب واقعا تکراری بود بار بارها این حوادث رو دیدیم و نیازی به روشن سازی نبود یا فیلمی مثل لاک قرمز ! منظورم این نیست که از تلخی های جامعه دست ورداریم و فقط فیلم بگو بخند بسازیم فیلمی هایی مثل لانتوری واقعا رو موضوع مهمی دست میزارن مثل اسید پاشی مثل بخشش اما رگ خواب چی ؟ معصومیت یه دختر و شیادی یه پسر موضوع قدیمی و تکراری …

    پاسخ
  6. 20

    مریم

    فیلم بسیار جذاب و واقعی بود. واقعیتی در مورد اینکه چرا نمی گذاربم آدم ها زندگیشان را بکنند. چرا می رویم زیر پوستشان. چرا مثل یک قله فتح نشده هستند و فانتزی هایشان جذاب؟! اما وقتی فتح شدند دیگر تمام می شوند. در یکی از همان دیالوگ های ابتدایی مینا می گوید, کامران انسانی است هر روز یک قدم به جلو… خوب دختر ساده ای که آرزوهایت را از بس براورده نشده اند فقط در خیالت می بینی, چنین آدمی چکارش به تو؟ بجز فتح کردنت. دیدی آخر مجبور شدی چشمانت را باز کنی, از فانتزی هایت بیرون کشیده شوی و بمباران افکار جاه طلب آدم ها بشوی! اینها اهلیت نمی کنند,فقط اهلیتت را لگدمال می کنند و به طومار فتوحاتشان می افزایند…

    پاسخ
  7. 19

    شیما

    فقط میتونم بگم بهترین فیلمی بود که دیدم.عالییی بود

    پاسخ
  8. 18

    سوسن

    من خودم فیلمو دوست داشتم و واقعا لذت بردم ولی چیز دیگه ای که الان دارم ازش لذت بردم خوندن نظرات هوشمندانه ی شماست؛ چه اونایی که باهاشون موافقم و چه اونایی که باهاشون مخالفم و باعث میشن که من جور دیگه ای نگاه کنم به این فیلم. ممنونم از همتون که باعث شدین من به خیلی چیزا که قبلا فکر نمیکردم حالا فکر کنم??

    پاسخ
  9. 17

    erfan

    به نظر من و با یکبار دیدن فیلم موضوع اصلی فیلم نه زیاد ارتباطی به هرزگی داشت نه سیاه نمایی و نه چیز دیگری. فیلم بیشتر میخواد از ادمهایی حرف بزنه که دوست دارن بهشون محبت بشه و افرادی که خیلی زود به محبتهای یک ناشناس واکنش نشون میدن. حتی توی آقایان هم میشه پیدا کرد و این موارد در روابط کاری هم وجود داره. به نظرم چون روایت فیلم بر اساس شخصیت مینا هست پس دید مینا توی این فیلم مهمه نه موارد دیگه. شخصیت مینا کسیه که سرپناه کنونیش خونه ی دوستش هست که گاهی باهاش جرو بحث داره. به خاطر شناخت نادرستش از جامعه و اینکه مرد خوبی رو توی زندگیش احساس نکرده کامران رو یکباره ادم دوست داشتنی ای میبینه که گویا بهتر از اون پیدا نمیکنه.
    حرف کلی فیلم اینه اگه یه تازه وارد میاد توی زندگیتون نظر شما رو جلب میکنه سریع چمدون جمع نکنید و نقل مکان کنید(بیشتر منظور نقل مکان ذهنی که باعث شد دوستش و حتی پدرشو فراموش کنه). نکته ی مثبت دیگه ی فیلم هم اخرش بود و صحبتای مینا وقتی از تغییر توی زندگیش میگه. این راه حله. اعتماد خوبه اما اعتماد در شرایطی شبیه به مینا که از روی کمبود محبت شکل میگیره خطرناکه
    اتفاقا فیلم قوی بود چون راهکار میده و مهمتر گوشزدی است به امثال مینا در جامعه ی حقیقی ما منتهی کاملا تلخ تموم نمیشه تا امیدوار کننده به نظر بیاد هم برای مینا هم برای مخاطب

    پاسخ
  10. 16

    سارا

    فیلم خیلی ضعیف بود، تموم نمیشد…. وای خسته شدم از این همه چلفتی بودن و سر به هوایی های مینا. اصلا هیچی منطق نداشت. عدم رابطه مینا با پدر، چرا مثلا تو مطب شماره دوستشو نداد و از اون کمک نمیخواست. یک زنگ به کامران نمیزد و فقط باهم پیامک رد و بدل می کردن..اگه منطق دوستان اینه که امثال مینا تو جامعه هست پس چون عشقای آبگوشتی سبک فهیمه رحیمی هم تو جامعه خیلی زیاده و به به و چه چه به کارای ایشون.

    پاسخ
  11. 15

    سمی

    چقدر این داستان آشنا بود برای همه میناهای این مملکت.
    تعییر رفتار کامران, واقعا کامران پیست اسکی شباهتی به کامران جلو ساندویچی داشت؟
    این که وقتی رنجت میده و گریه میکنی تازه مدعی میشهکه چرا اینقدر حساس و بهانه گیر شدی.
    هر چقدر بیشتر تقلا میکنی بیشتر از دستش میدی.
    چقدر به گوشیت زل میزنی تا ازت یه خبری بگیره
    چقدر آشناست این داستان
    مطمینم همین الان یه جایی این داستان شروع شده, یه جای دیگه داستان به نیمه رسیده و گوشه دیگه داره با رنج زیاد تموم میشه.

    پاسخ
  12. 14

    زیر گنبد کبود

    همه نظرات رو خوندم.
    قبول کنیم نظر هر کسی در جای خودش محترمه. و این اصل انتقاد پذیریه!
    یاد بگیریم به نظر هم احترام بذاریم. چرا هر کس بر خلاف برداشت ما حرفی زد اجازه داریم بهش توهین کنیم؟
    این بخش نظرات در مورد این فیلم یه بخش بی نهایت کوچکی از جامعه دودی ماست. ببینید توی همین کامنتها خیلی راحت به هم توهین میکینم. چرا؟ چون به فرض من همین تجربه رو داشتم و مردها همه از ابتدا تا انتها غیر قابل اعتمادن. یا برعکس چون مرد بسیار شریف و محترمی هستم پس این فیلم مزخرف محضه!
    هر کس فیلم رو از دریچه نگاه و تجربیات خودش می بینه.
    چه بسیارن مردهایی که در جامعه دود گرفته من و شما درست زندگی میکنن به معنای واقعی مردن و با غیرت که حتی فکر آزار دادن یه زن به ذهنشون خطور نمیکنه اما اسیر زنی میشن که ارزش یه زن واقعی رو به تمامی معنا زیر سوال میبره، زنی که ابتدا گذشته مبهمی داشته و به مرور زمان اون مرد با واقعیت هایی روبرو میشه که باورش براش وحشتناکه، از روابط متعدد اون زن بیمار تا مقاصد کثیفی که از ابراز عشق و محبت در سر داشته. اما این زن بیماره!!!
    نمیشه به کل زنهای جامعه نسبتش داد.
    این فیلم هم یه گوشه از زندگی مردم جامعمونه. اما دردیه که تقریبا داره همه گیر میشه. داره مد میشه. زن و مرد هم نداره.
    با توجه به شغلم بسیار از این دست مردها دیدم. چه بسیار مردهای متاهل که به همسرانشون خیانت میکنن
    و چه بسیار زنهای متاهلی دیدم و از نزدیک با آنها برخورد داشتم که به همسرانشون خیانت کردند و اصلا حتی بعد از برملا شدن خیانتشون هیچ عذاب وجدانی ندارن و کاملاحق به جانب از کارشون دفاع میکنند..
    این فیلم زیبا و تاثیر برانگیز با بازی بینظیر بانوی هنرمند لیلا حاتمی عزیز باید دیده بشه. باید غیر از دیدن و نقد کردنش نمونه هاش توی جامعه بررسی بشه. با نظر نازنین موافقم باید به دنبال راه حل باشیم.
    طی تجربیات شخصیم مینا در جامعه ما سالهاست داره تکثیر میشه!
    دخترهای دانشجویی رو دیدم که برای تامین هزینه رفت و آمدشون با راننده ها …
    گفتنش درد داره. زجر داره. ولی زن ها هم به این سمت دارن حرکت می کنن.
    حیف جامعه ما که مسلمانیم اما اولین ارزش مسلمانی که صداقت و راستگویی هست رو فراموش کردیم.
    صحنه ای که مینا جیغ میکشید به خاطر اشتباه جبران ناپذیرش و اعتماد کردن کورکورانش رو بارها و بارها دیدم و فقط تونستم گوش بدم و برای تسکین دردش راه حل بدم. اما این ها فقط دارو برای درده.
    جامعه ما نیاز به واکسیناسیون داره. کل جامعه از داخل خانواده باید واکسینه بشن.
    پسرها و دخترها باید یاد بگیرن که صداقت داشته باشند. این صداقت میتونه جامعه ما رو درمان کنه.
    پسری که از ابتدا به دروغ به دختری وعده ازدواج میده و دختر رو با فریب خودش رام میکنه و روابطی رو برقرار میکنه که شاید به باکرگی دختر آسیب نرسونه ولی جسم دختر رو غیر باکره میکنه، و همین دختر که قربانی این فریبه به همسر آیندش که از همه جا بی خبره دروغ میگه که من باکره هستم و آسیبی ندیدم اما میدونه که داره دروغ میگه و …
    به فرزندانمون چه پسر چه دختر صداقت داشتن رو یاد بدیم!!!
    دروغ گفتن برای هیچ جنسی افتخار نیست نشانه هوش سرشار نیست!!!!
    به بچه هامون یاد بدیم که هر قدمی که بر میدارن به بعدش فکر کنن که مجبور به دروغ گفتن بشن.
    درد مینا درد خیلی از دختران و زنانمونه.
    با تشکر فراوان از جناب آقای نعمت الله به خاطر فیلم بسیار زیبا و تأمل برانگیزشون.

    پاسخ
  13. 13

    SAFAB

    من کاملا بازیگر نقش مینا رو درک کردم ..چون خودم تو این شرایط بودم.. واین به نظرم کافیه برای اینکه یک فیلم خوبه واسم

    پاسخ
  14. 12

    حسین خاکباز

    فیلم بسیار زیبا و اموزنده برای دختران و زنان این سرزمین که بیخود به نگاه هوس آلود نه عاشقانه و از سر مسئولیت پذیری دل نبندند و انتهای این مسیر بی سر و ته را بخوبی و هنرمندانه به تصویر کشیده اند درود بر هنرمند فرهیخته خانم لیلا حاتمی
    آیینه تمام نمای عبرت

    پاسخ
  15. 11

    mina.h

    وای خدای من.یعنی جامعه ما در این حد خاکستریه؟کوروش تهامی خیلی خوب بازی کرد و خیلی خوب مینارو بازی داد

    پاسخ
  16. 10

    نازنین

    به نظر من زمان حرف زدن درباره صورت مسئله تمام شد.خوب یک زن مطلقه تنها،که چی؟یه مرد فریبکار،که چی؟اینو که سالهاست داریم میبینیم تو جامعه.انهارو که تو روزنامه هم میشه خوند.خوب احساس نمیکنید که وقت پیدا کردن یه راه حل هست.الان دیگه وقت پذیرش خیلی از چیزهاست.وقت عوض شدن خیلی از قانون هاست.همه جا شده پر از حرفای تکرای که فلان مشکل هست چه سینما چه سیاست چه حتی در خانواده ها.کاش کسانی که ذره ای قدرت دارن به فکر حل مسئله بودن

    پاسخ
  17. 9

    Ahmadi

    به نظر من فیلم خوبی بود
    چون غیرمستقیم به نکته های خوبی اشاره کرد
    یکی طلاق که زن بعد از یک مدت زندگی مشترک هیچ حق و حقوقی از اون زندگی نداره و در صورتی که مهریه ببخشه می تونه خیلی راحت و آسون طلاق بگیره
    مورد بعد اینکه مینا لیسانس داشت ولی کار تو فست فود پیدا کرد و مشکل بیکاری یا عدم هماهنگی بین رشته و کار
    نقش مینا که نشان از زن بدون اعتمادبه نفس و ضعیف میداد که برای خوشبختی نیاز به یک مرد داشت
    نقش کامران
    کم نیستن مردهایی که زن دارن و در کنارش دوست دختر و …. پسرهایی که با یک دختر دوست میشن ولی برای ازدواج مادرشونو میفرستن جای دیگه خواستگاری
    من میخوام بگم دوست داشتن ها و دوستی ها بی ارزش شده
    مثل مینا و کامران
    کامران برای سوءاستفاده از تنهایی و ضعف مینا سوء استفاده کرد و مینا بخاطر این موارد بهش اعتماد کرد
    فیلم خیلی خوب بود و ارزش دیدن داشت
    در ضمن فمینیست به معنی ضدمرد نیست بلکه به معنی برابری حقوق زن و مردهست

    پاسخ
    1. 9.1

      ياسي

      اره واقعا جمله اخرتونو بايد با طلا نوشت

      پاسخ
    2. 9.2

      فلسفه ي وجود

      عااالي نوشتيد دقيقا همين هست،،فيلمي بسيار عجيب از ايننظر كه تمام سكانس هاش رو ميشه در جامعه ي امروز ديد و اگر كمي به اذرافمون با دقتتر نگاه كنيم ،كم نيست از اين مسائل!!و بنظرم تك تك صحنه هاش جاي مباحثه و تحليل داشت،،و برداشت هاي زيادي رو ميتونيم داشته باشيم و هركسي ممكنه به يك طريق از داستان اين فيلم نتيجه گيري كنه،،اين نشون ميده كه يك فيلمي عميق و ريشه دار در دل جامعه ي امروزي ما ست و همينطور نزديك به احساسات و درك شده توسط تمام مخاطباس،،جوريكه شما موقع تماساي فيلم ميتونستيد شخصيت و نقش ها رو كامل درك كنيد و خودتون رو در اون موقعيت قرار بديد(مخصوصا مينا)چه در اوج عاشقانه ي فيلم چه در انتهاي اون كه فرودي غمناك بود.و اين ويژگي بارز فيلم كه عجين شدن با روح و احساس مخاطب بود ،بنظر من از عوامل موفقيت و درخشش فيلم بوود،،و با اينكه در انتها بقول برخي دوستان شخصيت مرد رو تحقير كرد ،كه البته بنظر من اين حرف هم يك گونه بينش كلي و يكجانبه است،،در صورتيكه باتوجه به اين انتها نيز مخاطب ميتونست لراي خودش درسهاي عبرت آموز مختلفي رو انتخاب كنه،،با توجه به موقعيت و ذهنيت خودش،،ممكنه كسي ميگفت خب نبايد راحت اعتماد كرد،و كسي ديگر نظر داشت كه اين عشق،عشقي درست و خالص نبوده!بنا به اينكه مينا نياز به توجه و تكيه گاهي داشته و كامران هم از اين حس سو استفاده كرده و هوس خود رو برطرف كرده،،و كسي هم به عمق فاجعه ي نفرت زن و مرد در اين زمانه ي امروزي از يكديگر پي ميبرد،،و كسي به كلي سازي اخلاقيات و ويژگي هاي زنانگي و مردانه!

      پاسخ
  18. 8

    محمدصادق

    رابطه های نامعلوم تعریف نشده و نامشخص
    عشقهایی به ظاهر عشق ولی در باطن بوی خیانت و سردی
    عشقهایی که از روی نیاز(از سوی مینا) و از روی هوس(از سوی کامران)می دهند دیری نمی پاید از هم می پاشد.
    عشقی خالص است که به دور از نیاز و هوس باشد.
    فیلمی بسیار عالی

    پاسخ
  19. 7

    سعيد

    جالب اينجاست كه همهء ما مردان و زنان اين زمانه ، خود را مظلوم و مورد بى مهرى ميبينيم و به درون واقعىِ خود رجوع نميكنيم…..اين جبههء هميشه خونين ، سالهاست پابرجاست و متاسفانه هر روز آتش آن بيشتر از پيش است..
    فيلم رگ خواب ، بسيار تأثيرگذار ، واز همهء جوانب ساخت و اجرا بى نظير بود…
    عزيزان ، اين حقيقت لخت جامعهء امروز ايران است … خود را تبرئه كردن ، پنهان كردن خاك زير فرش است… موضوع اين فيلم لزوماًً هرزگى و دريدگى و جاه طلبى يك مرد نيست ، اين يك اتفاق وحشتناكيست كه در كل جامعه و دو طرفه است … و حقيقت….
    فيلمهاى زيادى هم هستند كه توليد همين سينما و ضد فمنيستيند…اين فيلم پر از سكانسهاى پر از حرف و پر از بحث بود و از همه نظر حرفه اى…
    رگ خواب ، يك سيلى سنگين به گوش ما و جامعهء امروز ما و دلواپسانى است كه سالها قبل براى زندگى بهتر ، ايدؤلوژى خود را گسترش دادند…

    پاسخ
    1. 7.1

      وبگرد

      حق با شماس
      کم کاری بسیاری شد…برای اموزش نر ان انوزش پدران
      از دین فقط اطاعت و تمکین احترام گفتن….یادگیری نه لموزشی برای پدر خوب بودن و مادر خوب بودن گرچه بیشتر مادرا ذاتا خوبن

      پاسخ
  20. 6

    كيان

    كامنت هاي دوستان رو خوندم. بهرحال ما در يك كشور جهان سوم زندگي ميكنيم و مشكلات و كج فهمي هاي زيادي ما رو به اينجا كشونده. مردان يا زنان ما فرقي نميكنه حاصل شرايط زمان زندگي خودشون هستند. و خيلي احمقانه است مقايسه شخصيت زنان و مردان امروز با دهه يً٤٠ يا ٥٠ يا ٦٠..!!!!!
    ايا شرايط محيطي و فرهنگي و اقتصادي و اجتماعي و….. در دهه هاي مذكور با شرايط امروز اين كشور قابل قياس است كه مردان و زنانش هم قابل قياس باشند؟؟؟!!!!!
    اين مردان و زنان اشفته و سرگردان و بي هدف و اكثرا مملو از مشكلات روحي قرباني كمبود ها و شرايط زندگي در جامعه اي به دور از تمامي استاندارد هاي جهاني ( شاخص اعتماد، صداقت، در ايران طبق امار زير ١٠ درصد در اسكتنديناوي بالاي٧٠ درصد
    شاخص كلاهبرداري در ايران بالاي٦٠ درصد در اسكانديناوي زير ٨ درصد
    كشورهاي اسكانديناوي داراي شاخص هاي متوسطي بوده و صرفا جهت مقايسه عنوان شده اند)
    حال با وجود رشد و زندگي انسانها در چنين بستر ناسالمي توقع داشتن روان و شخصيت سالم و نرمال براي زنان و مردان بسيار توقع بي جايي بنظر ميرسد.
    تا ميتوانيم با هم مهربان باشيم
    ما به مهرباني بيش از هر اجتماعي نيازمنديم،
    تنفر به حد وفور در زندگي مان موج ميزند و دردي از ما دوا نخواهد كرد!
    جز خود ما مردان و زنان اين اجتماع كسي به داد ما نخواهد رسيد.
    اما از انجا كه صحبت از يك اجتماع است ما محكوم به طي مسيري سخت و خطرناك و پر اسيب هستيم كه قربانيان زيادي خواهد گرفت تا بفهميم هر تصميم و انتخاب ما انسانها بتدريج نتايج خود را در تمام ابعاد جامعه و زندگي مان بروز خواهد داد.
    و اين داستان ادامه دارد…. تا زماني كه صاحب خرد جمعي شويم و بصورت جمعي و هماهنگ همگي راه درست را تشخيص و انتخاب هاي درست انجام دهيم.
    بهاي گزاف ترجيح منافع و سلايق شخصي بر منافع اجتماع ، و بي فكري ها ،تنبلي ها و خود خواهي هاي يك اجتماع را لزوما افراد همان جامعه مي پردازند!!!!
    پس بدانيم كجاي كارمان ميلنگلد تا در دور باطل سرگردان نمانيم و كوركورانه به جان يكديگر نيفتيم.

    پاسخ
  21. 5

    محمد

    از همین کامنت ها که اقایون و خانومها گذاشتند میشه اثری که این گونه فیلم ها در جامعه میگذارند را راحت دید و متاسفانه زیاد شدن نفرت و جنگ بین دو جنسیت هست. به نظر من جامعه ما بخصوص ایران به اندازه کافی تمرین نفرت را به همه داده ما خیلی خوب از هر چیزی متنفر می شویم اما جامعه به ما هیچ وقت دوست داشتن درست را یاد نداده …..
    برای جامعه ای مثل ما که اکثرا زخم خورده ازدواج هستند (مجرد یا متاهل) عاشق شدن در دنیای فعلی براش خیلی سخته و انرژی زیادی را براش میبره طبیعتا مسیر دوم را که خوب بلده و بهش اموزش داده شده یعنی نفرت داشتن از همه ی جنس مخالف را انتخاب میکنه…..

    پاسخ
  22. 4

    ساغر

    دوست عزیز، از یک لحاظ خوشحالم که شما اینطور فکر میکنید.اینکه شما برای عشق اصیل و واقعی ارزش قائلید و خواهان این هستید که سینما به این جنبه ی (از نظر من) بسسسسسسیییاااار مهم احساس انسان بپردازه خییییلللللیییی عالیه!این به جای خود!اما اینکه شما مردارو ستم کش و تحقیر شده میدونید چندان برام قابل قبول نیست!به قول دوستمون مثل اینکه شما تو این جامعه زندگی نمیکنید؟!سینمای غیر فانتزی یا به بیان دیگهرئال یا درام یا هر چیز دیگه ای که اسمشو بذارید،اون سبک از سینما که تلاش میکنه اتفاقات روزمره و زندگی رایج مردم جامعه رو به تصویر بکشه برامده ار سبک و حال و هوای واقعی یه جامعه ست یا حداقل تلاشش اینه که اینطور باشه!حالا اگه الان دیگه بازار فیلمای عشق اساطیری و عرفانی چندان داغ نیست و مردم اقبالی به اینجور فیلما نشون نمبدن یه فیلمای ایجوری رو تحقیر میکنن و غیر واقعی میدونن علتش اینه که این جور مسائل دیگه خییییللللی کمتر از قبل دیده میشه.
    همون طور که توی فیلم میبینیم هر چند شما شاید دلتون نخواد اینو بپذیریدالان متاستفانه،متاستفانه تو جامعه پپپپپپپررررررر شده از این قماش همجنسای نازنینتون که ظاهر صلاحی و اتو کشیدگی رو به انتها رسوندن طوری که آدم نمیتونه به خودش اجازه بده در موردشون بد فکر کنه اما درونشون فاسد و گندیده ست!مردایی که اسم مرد رو لکه دار کردن!گذشت اون دوره که شما به خاطر ارزشای مرد اشکت در بیاد!الان کلمه ی مرد ناخودآگاه آدمو یاد هوس بازی و نامردی و خیلی چیزای دیگه میندازه!!!
    شما مردام اگه خیلی دلتون به حال شرافت از دست رفته ی مردانه میسوزه یک کم تمرین مرد بودن کنید که دوباره احیا بشه… .

    پاسخ
    1. 4.1

      جابر

      گرچه معتقدم زنان در جامعه امروز ایران از برخی جهات شرایط مطلوبی ندارند ، امّا درست عین همین نظرات شما رو مردان ، بخصوص مردان جوان در مورد زنان می گن . ولی در عین حال به نظر درست نیست که در مورد یک جنسیّت ،صنف ، قوم ، یا ملّت یک حکم کلی و قطعی داد. چون این نه با عقل سازگاری داره و نه با فطرت متفاوت انسانها

      پاسخ
  23. 3

    رها

    سلام با نظر اقای احمدی موافقم . فیلمی که خیلی مزخرف شروع میشه و خیلی وحشتناک تموم میشه .حالم به هم خورد

    پاسخ
  24. 2

    پدرام

    این فیلم یک فیلم صد در صد فمینیسم آن هم از نوع فمینیسم افراطی است.
    در ابتدای تماشای فیلم احساسم این بود که بر خلاف فیلم های این چند ساله اخیر که مملو از انبوهی از جرم و جنایت و نفرت و سیاه نمایی جامعه هستند، بیننده یک فیلم عاشقانه واقعی با مضامین بلند و متعالی انسانی هستم. اما دیری نپایید که علی رقم اینکه در این فیلم شخصیت کامران یک شخصیت کاملاً متین و شایسته بود، دوباره عشق متعالی به عشق هوس آلود و خیانت تبدیل شد و دوباره نفرت و سیاه نمایی پایش به داستان این فیلم هم باز شد و در انتهای داستان یک مرد با شخصیت با وقاهت تمام تحقیر شد و به راستی تحقیر او تحقیر تمام و کمال همه مردان با شخصیت این جامعه بود.
    در این فیلم و سایر فیلم هایی از این دست به بیننده این نگاه القا می شود که مردان، حتی با شخصیت ترینشان هوس باز و خیانت کار هستند و به عشق هایشان نمی توان اعتماد کرد!!!
    و این یعنی فمینیسم افراطی و تحرکات زیرپوستی فرهنگی ضد مرد؛ که در تمام دنیا به شدت رو به فزونی است.
    در پایان از شما می پرسم : اگر چنین است که این فیلم ها می گویند؛ پس آیا جایی برای عشق واقعی، عشق متعالی و آرمانی هم می ماند؟ اگر واقعاً مردان جامعه من اینقدر پست و رزل هستند، پس همه آنها را به جرم نکرده زندان کنند و اجازه ندهند در جامعه ظاهر شوند؟
    قدری تامل کنید، اگر این فیلم یک عشق آرمانی و عرفانی همچون لیلی و مجنون و شیرین و فرهاد و … را به تصویر می کشید بهتر نبود تا اینکه اینگونه از میانه فیلم داستان را خراب کرد؟
    یادش بخیر قدیم تر ها، در همه فیلم ها و سریال ها داستان به یک وصال عاشقانه و ازدواج ختم می شد؛ نمی دونم چرا جدیداً مد شده همه داستان ها به ابتذال آن هم شدید ترین نوع ابتذال یعنی روابط نامشروع جنسی و حامله شدن نامشروع و … ختم می شود!!!
    قدری تامل کنید وببینید در این چند وقت چند فیلم با این مضمون دیده اید و چرا؟؟؟؟
    برای من بدترین و مبتذل ترین این فیلم ها، فیلم “زندگی خصوصی” با بازی هانیه توسلی بود که واقعاً اشک از چشمانم جاری شد؛ آن هم برای مظلومیت مرد و مظلومیت عشق واقعی!!!

    پاسخ
    1. 2.1

      مصطفی

      سلام الان فیلم را دانلود کرده و دیدم و چندتا نقد خوندم
      نقد و نگاه امثال شما هم ارزشمند هست
      ولی تعادل مهمه همین طور که گفتین در گذشته فیلم ها به ازدواج ختم میشد که خیلی زیاد و تو ذهن زن بود و بنوعی افراط میشد
      .اکنون سینما با واقعبت دیگری روبروست و تا به اندازه گذشته افراط نکند این داستان ها ادامه دارد
      اما این فیلم علارقم اینکه دیر امده و خیلی انسان ها قربانی شده اند تا آگاهی در زنان افزایش یابد روایتی از استقلال خواهی یک انسان را نشان می دهد
      وابسته نبودن به هر کس و هرچیز ، بیدار شدن از خواب های غافلانه ، روبرو شدن با واقعیت ها ، مواجهه با ترس ها ، قهرمان زندگی خود بودن، ساختن و دوبار ه شروع کردن از پیام های روایی فیلم از زبان خانم حاتمی بود که البته بگونه ای برخی آنها را هم بازی کرد

      پاسخ
  25. 1

    دکتر حسین احمدی

    از نظر من یک فیلم بی سر و ته و غیر رئالیستیک. بکار بردن نام همایون شجریان برای جلب تماشاگر، استفاده کلیشه ای و همیشگی از زبان فرانسه در فیلم های لیلا حاتمی که دیگه غیر قابل تحمل شده. وجود گربه ای که معلوم نبود در فیلم به چه منظور وارد شده. نشان دادن زن ایرانی به عنوان یک احمق و بدبخت به تمام معنی. نشان دادن مرد ایرانی به عنوان یک دیو صفت به تمام معنی. در نهایت چه نتیجه ای از فیلم گرفته شده، اعصاب خورد تماشاگر.

    پاسخ
    1. 1.1

      الهه

      خیلی کوته نظرانه است این تحلیل و اگر نمیدانید باید بدانید انسانهایی همچون مرد داخل این فیلم در کشور ما به وفور هستند و زنهایی که ساده و وابسته و تشنه عشق به دام هوس بازها می افتند هم کم نیستند.فیلمی بسیار عمیق و واقعی و تاثر برانگیز بود

      پاسخ
    2. 1.2

      اعظم

      شما ظاهرا اصلا جامعه ایران رو نمی شناسید یا اصلا زن هایی مثل مینا رو نمی شناسید یا سینما رو یا حمید نعمت اله رو یا و خیلی نا آگاهی های دیگه … نمونه زنهایی مثل مینا توی جامعه ی ما کم نیستند که همیشه مورد سواستفاده قرار گرفتند زنهایی که نه درخانواده و نه در جامعه محبت ندیدند و بسترخوبی برای مردهای هوس باز و زبون باز و مکاری مثل کامران هستند … وجود گربه به منظور نشان دادن گربه صفت بودن مردهایی مثل کامران بسیار هوشیارانه بوده … و اینکه همیشه که نباید در انتهای فیلم ها خندید و نتیجه های عوام پسند گرفت . خاصیت سینمابرانگیختن هیجانات و احساسات تماشاچیه .

      پاسخ
      1. 1.2.1

        معصومه

        چقدر یادم خودم افتادم، چقدر گریه کردم تو سینما.از همونجا که پسره زل میزد عاشقانه یا جمله های خاص میگفت احساس نا امنی می کردم و حس خوبی نداشتم، چون خیلی شبیه بود به اتفاقاتی که واسه خودم افتاد ولی از یه رنگ دیگه و یه محیط دیگه

    3. 1.3

      Ahmadi

      ببخشید جناب دکتردر نقد نخستتون که گفتین فیلم سرو ته نداشت هم سر داشت هم ته
      فیلم نگاهی به معضل زنان طلاق گرفته و بیکاری داشت
      گربه تو فیلم نماد بود نماد انسان بی وفا

      نمیدونم شما دکتر یا دکترای چه رشته ای دارید ولی نقدتون نشان از این میداد که هم خیلی اهل سینما و سبک های سینمایی نیستین هم با مشکلات اجتماعی زنان بیگانه

      پاسخ
    4. 1.4

      عطیه

      حرفات همه از روی تعصب بود .بهت برخورده شارلاتانی یه مرد رو نشون داده .اگر مرده خوب و زنه بد از نظر تو بهترین فیلم بود

      پاسخ
    5. 1.5

      ادرینا

      اگر شما بروید و در مورد ازدواج سفید چند مقاله بخونید هیچ وقت این حرف رو نمیزنید

      پاسخ
    6. 1.6

      نیما

      کاملا موافقم، بسیار بجا و متین فرمودید.

      پاسخ

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق این سایت متعلق به وبسایت نماوا است. تماشای فیلم تماس با ما