خطر لو رفتن داستان چهار سال پیش رامبد جوان در فیلم «گناهکاران» قریبیان نقش کارآگاهی ساکت و خسته را بازی کرد. نقشی که فاصله زیادی با تصویری داشت که در تمام این سالها از او به عنوان یک آدم شوخوشنگ و در حال شلنگتخته انداختن داشتیم. حالا او در مقام کارگردان در رأس یک گروه کاری حرفهای با فیلمی به جشنواره فجر آمده که بیشترین فاصله را از تصویر جدید او (حاصل برنامه پربیننده خندوانه) دارد و البته بیشترین فاصله را هم با سه کمدی قبلی او «اسپاگتی در هشت دقیقه»، «پسر آدم، دختر حوا» و «ورود آقایان ممنوع» دارد. فهرست فاصلههای «نگار» به اینجا ختم نمیشود…
سکانس اول عمده فیلمهای سینمای ایران درون یک خانه قدیمی یا یک آپارتمان میگذرد. در رفتوآمد شخصیتهای فیلم و دوربینی که عمدتاً روی دست است، با روابط خانواده یا زوج اصلی آشنا میشویم و… سینمای اجتماعی معمولاً واژهای است که کارگردانها برای توصیف کارهای خود به کار میبرند و حتی در غلطی مصطلح به عنوان «ژانر» اجتماعی عنوانشده است. این جریان اصلی سینمای ایران بهخصوص در جشنواره فجر جایی که روزی چند فیلم میبینیم بیشتر از قبل به چشم میخورد. در این شرایط «نگار» از همان شروع نوید یک هوای تازه را میدهد. فیلمی با حضور پلیس بالای یک جسد در پارک جنگلی آغاز میشود. افسر پلیس بالباس شخصی (با بازی علیرضا آقاخانی کشف دلپذیر بهنام بهزادی در فیلم تنها دو بار زندگی میکنیم) قدمبهقدم توضیح میدهد آقای ولیان کجا از ماشین پیاده شده، به کدام سمت رفته و کی با اسلحه به مغز خودش شلیک کرده است. در کنار او آقای ولیان (با بازی علیرضا شجاع نوری) همه این توضیحات را عملاً اجرا میکند. این صحنه بازسازی یک خودکشی است؟ با پیش رفتن فیلم درمییابیم حضور شجاعنوری در صحنه یک حضور ذهنی است. این فرم بارها و بارها در فیلم تکرار میشود و نگار در ذهنش به پدرش و پدرش به او تبدیل میشود. نگار یگانه کسی است که خودکشی پدرش را باور ندارد و قدمبهقدم به کشف راز مرگ پدرش و مشکلات مالی او با بهمنی شوهرخاله نگار و بهتاش (با بازی آتیلا پسیانی و مانی حقیقی) نزدیک میشود. فیلم البته از قواعد یک فیلم معمایی پیروی نمیکند. مهمترین گرههای داستان نه با هوش یک کاراگاه یا پیگیری نگار که به شکلی متافیزیکی حل میشوند. چک هفت میلیاردی پدرنگار که سرنخ تمام مشکلات است، بعد از یکی از کابوسهای نگار توی دست او پیدا میشود. روایت پیچدرپیچ دائم به جلو میرود و وقتی متوجه میشویم باز در یکی از رؤیا/تصورات ذهنی نگار بودهایم یکقدم به عقب میآید. فیلم بیش از هر چیز «اعترافات ذهن خطرناک من» فیلم دو سال پیش هومن سیدی را به یاد میآورد اما پیچیدگیهای کمتری نسبت به داستان آن فیلم دارد و در عوض پیچیدگی را به روایتش منتقل کرده است. یک عامل دیگر این شباهت بازی نگار جواهریان در هردو فیلم آن هم با گریمی بسیار شبیه است. جواهریان با فیزیک ریزنقشاش دور از ذهنترین قهرمان زنی است که وارد بازی بزرگان شده و حق خود و کشف راز مرگ پدرش را از آنها میخواهد و وقتی مورد بیتوجهی قرار میگیرد از دست زدن به خشونت هم اصلاً ابایی ندارد.
رامبد جوان در یک تصمیم درست این بار جلوی دوربین نیامده و در انتخاب بازیگران هم دست به انتخابهای عجیبوغریبی نزده است. برای نقش یک عاشق رمانتیک و فداکار که البته میتواند روی کاملاً متضادی هم داشته باشد، سراغ بازیگر ابدی این نقشها در سینمای ایران یعنی محمدرضا فروتن رفته است. فروتن با مکثها و رگ گردن برجسته کردن موقع ادای دیالوگهای عاشقانه سعیاش را در خراب کردن فیلم کرده، اما نقش و فیلمنامه و هدایت دوربین موفق شده جلوی او را بگیرد! مانی حقیقی هم که کمکم در سینمای ایران تبدیل به کلیشه نقش مردان پولدار و شیطانی میشود و این کلیشه را به کلیشه قبلیاش یعنی مرد جذاب و دخترکش اضافه میکند، در اینجا هم نقش مشابهی دارد. ظاهراً بیش از حد روی جذابیت او حساب کردهاند و اغراقی که در بعضی حرکات دارد تماشاگر را به خنده هم میاندازد. اشکان خطیبی در یک نقش بسیار کوتاه، بازیای مشابه کار هومن سیدی در فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» دارد و یک خلافکار خردهپا و چت و کمی بامزه است. فیلم اما فیلم نگار جواهریان است. نقشی با گستره احساسات وسیع و درعینحال بسیار فیزیکی دارد و از زدوخورد تا تیراندازی را تجربه میکند. اکستریم کلوزآپهای جواهریان هم نشان میدهد پشت دوربین کسی قرار گرفته که اعتقاد راسخ به او دارد. «نگار» نشان از یک سینمای متفاوت با جریان اصلی سینمای ایران دارد. سینمایی که روی تواناییهای تکنیکی و پیچیدگی در روایت حساب کرده است تا روی جذابیت کاراکترها یا آسیبشناسی اجتماعی. موفقیت یا عدم موفقیت این تجربه خیلی چیزها را در آینده سینمای ایران میتواند تغییر دهد.
من واقعا از رامبد خوشم نمیاد هرچقدر مجری جلفیه اما کارکردان و فیلم ساز بزرگیه… واقعا فیلمش قشنگه و باید دقت کامل بهش داشته باشی و سلیغه ایه هرکسی نمیتونه همچین فیلم رو درک کنه.. اینقدر نمایش بازیگرا و حرکت دوربین و حتی دیالوگهای معمولی فیلم متفاوت و زیباست ناخوداگاه بیننده رو جذب میکنه و فیلم کاری با مخاطب میکنه که تا اخرین لحظه فیلم با اشتیاق و کنجکاوی فیلمو تماشا میکنید.. واقعا از نظر خودم کاری به نظرات دیگران ندارم واقعا فیلم عالی بود حال کردم بعد از مدتها یه فیلم عالی دیدم
فیلمی به عظمت گیم آف ترونز اون همه سوتی داره و انتظاره آنچنانی از فیلم های ایرانی با اون محدودیت های مزخرف دارید جای تعجبه شماهایی که فرق بین تخیلات نگار رو با واقعیت ها ندونستید برید چارچنگولی رو نگاه کنید و حال کنید این فیلم و فیلم شهاب حسنی (ساکن طبقه وسط) جزوء فیلم هایی بودن که واقعا درکشون کردم و لذت بردم. Mr nobody رو که نگاه کردم بعد به هرکی معرفی کردم بهم فحش داد ولی من سالی دو بار این فیلمو نگاه میکنم و هربار یه چیز جدید ازش یاد میگیرم و لذت میبرم سینما کاملا سلیقه ایه و برمیگرده به درک و سلیقه و دانش و هوش آدما من نمیگم خیلی باهوشم چون بعضی از ساده ترین فیلم هارو خیلی وقتا درک نکردم ولی این مدل فیلم هارو که پیچیدگی خاصی داره و آدمو تو فکر میبره هم درک میکنم هم لذت میبرم رامبد جوان واقعا خسته نباشی
نسبت به سینمای مزخرف فعلی ایران بد نبود! اما در کل راضیم نکرد، حداقل توش جلف بازی فیلمای امروز ندیدم!
سلام از نظر من تلاش برای ایجاد تغییر در سینمایی که کلا یاد گرفته باید لودگی، رفتارهای رکیک مردان چند زن ه و هزاران موضوع دیگر که حقیقتا جایی برای بیان چند هزار باره ندارن برای فروش بهتر و بیشتر انجام بده، کار ساده ای نیست. این فیلم با تمام ایرادات وارد جای تامل در مورد کارگردانی و فیلم نامه داره که به نظر من که هیچ وقت نتونستم خودم و بعد از دیدن اکثر فیلم های وطنی مجاب کنم که اصلا این عوامل سینمای کشورمون چیزی از هنر دنیا سرشون میشه یا نه…. واقعا امیدوار کرد و دقیقا بابت سکانس هایی که بعضی از دوستان اون ها رو ایراد میدونن ( مثل روز و شب شدن با باز و بسته کردن در ماشین، مشخص نشدن محتوای مدارک،دادن چک توسط خیال یک مرده به دخترش و ….) برای من که کم و بیش با این ادبیات اشناییی دارم عالی بود. مثل دیدن فرشته توسط راسکول نیکوف در جنایت و مکافات و تعقیب ذهنی هیچکاک و ….. در کل شاید اسم فیلم با کمی شیطنت برای حمایت بیشتر اقای جوان از همسر جدیدشون انخاب شده باشه….
با اينكه اول فيلمو نديده بودم ولى انقدر برام جذابيت داشت ك تا آخرش نگاش كردم فقط سكانس اخرش يكم توش اغراق شده بود😄،در كل دوسش داشتم.
ب نظرم فیلم آقای جوان برای سینمای ایران خوب بود . البته ضعف زیاد داشت بهتره فیلم های اکشن سینمای ایرانو با این فیلم مقایسه کنید . مثل فیلم های آقای کیمیایی تا متوجه ضعف کلی سینمای ایران تو اکشن بشید .
فیلم خیلی خوبی بود خیلی متفاوت بود من که خیلی خوشم اومد.اصلا هم خسته کننده نبود .من که شخصا دوست داشتم بدونم اخرش چی میشه.اما خیلی از فیلم هایی که میبینیم پایانش از همون اول مشخصه.به اقای جوان خسته نباشید عرض میکنم.
سلام
بنده یه دستی در نقد فیلم دارم….این کامنت رو بخونید و نظرتون رو بگید…خصوصاً دوستانی که به صحنههای سوراال فیلم اعتراض داشتن یا این صحنهها رو غیر قابل توجیه میدونستن،
به نظرم فیلم میخواست حرفی بزنی اما خوب نتونسته بود اون رو بیان کنه…به خاطر ضعف و تجربهٔ کم فیلم نامه نویس..تو سینمای ایران یک رسمی که وجود داره اینه که فیلم نامه محوره یعنی هرچی فیلم نامه نویس نوشته باشه کارگردان برای اینکه سر درگم نشه عینا همون رو کارگردانی میکنه و میسازه بخاطر همین تمام ضعفای فیلم نامه میاد تو فیلم… بنظر من این فیلم یه ایده خوب، یه فیلم نامه ضعیف و یه کارگردانی نسبتا خوب داشت در نتیجه فیلم ترکیبی از موارد خوب و بد در اومده بود.
اما تفسیر صحنههای سورئال این صحنهها نه روح پدر نگار بود نه توهم…بلکه همذات پنداری نگار با پدرش بود. نگار چنان به پدرش نزدیک بودکه خودشو تو اون شرایط میدید و همون لحظات رو تجربه میکرد..البته همونطور که گفتم زیاده روی شده بود یعنی تعداد این صحنهها زیاد شده بود…موضوع این بود که وقتی نگار خودشو جای پدرش میذاشت نمیتونست قبول کنه که خودکشی کرده…مثلا صحنهٔ چک که خیلی ها دوست نداشتن …میشه به راحتی گفت که نگار تو یه همذات پنداری با پدرش خیلی راحت میتونه جایی که پدرش چکو مخفی کرده بدونه… مثلا لای یه کتاب محبوب …یا زیر یه مجسمه و بعد تو یه حملهٔ عصبی یادش نیاد چطور پیداش کرده و یک هوو چک بیاد تو دستش….به نظرم منظور فیلم نامه نویس چنین چیزی بود ولی خیلی بد این رو بیان کرده بود…
ما مردم سرزمینی هستیم که برای نوشتن یک نظر معمولی در مورد یک فیلم هنوز جرئت نمیکنیم اسم کامل خودمونو بنویسیم و چون ادب حرف زدن و آداب نقد کردن نداریم هر چی از ذهنمون تراوش میکنه تایپ میکنیم. من فیلم رو دیدم و خواستم نظر دیگران رو هم بدونم که اگر جایی از کم دانشی ام در زمینه سینما به اشتباه رفتم، دیدگاهمو اصلاح کنم. واقعا متاسفم که این نظرات حتی یک مورد با اسم کامل مطرح نشده. به روزی افتادیم که همگی مستعاریم از ترس. آیا میتونید جلوی آدمهایی که نقدشون میکنید هم همین الفاظ رو تکرار کنید یا ترجیح میدید تو پستو فحشتونو بدید و دلی خنک کنید؟
چقدر الکی بود حیف وقت…
با روالی که از ابتدای فیلم داشت،وسطای فیلم این انتظار برام پیش اومد که آخرش رازآلودگی فیلم با یک سورپرایز و کلیدهایی غیرقابل پیش بینی برام حل خواهد شد و بسیار جذاب بود این انتطار.واقعا فیلم نامه ضعیف بود.باقیش را بلد نیستم.از نظر من خوش ساخت بود.ولی داستانش را یه آماتور،یا بقول دوستان،یه حشیشی بهتر میتونست دربیاره.
از نظراتی که گذاشته شده متوجه شدم ملت ما، اکثرا، بی سوادند . با این جبهه گیری های منفی معلوم نیست چشونه شاید هم بعضی ها حسودی میکنند….
دیشب این فیلم را از ماهواره دیدم. خوشم آمد . نگار جواهریان خیلی جذاب بود. فیلم خوش ساخت هست کارگردانی جوان خوب بود. داستان را دوست داشتم . فضا سازی را هم همین طور. نقد شما زیبا بود. ممنون.
با توجه به آمار بالای بد بودن فیلم که دوستان اظهار داشتن بنظرم فیلم خوبی بود از این بابت که کلا ما تو این ژانر تو ایران فیلم خیلی قوی نداریم که بخواییم این فیلم رو ضعیف ببینیم. فیلم هایی مثل ۱۳ هومن سیدی ، خفگی فریدون جیرانی و … قطعا برایث عموم جذاب نیست. با توجه به ضعف های زیادی که فیلم داشت به عقیده من جذابیتهای خودش رو هم داشت
واقعا در عجبم چطور اینقد از متفاوت دیدن نفرت دارید! بنظر من فیلم فوق العاده ای بود با تموم فیلم های ایرانیی که تاحالا دیدم متفاوت بود.اسرار آمیز، هیجان انگیز و جذاب.حتماً که نباید کل مردم یه چيزو دوسداشته باشن.مگه آیکیو همه در یه حده؟ خب بعضیا نمیتونن بفهمنش تقصیر خودشونم نیس ولی نباید اینقد با صراحت دربرابر اثر هنری جبهه گیری کنن.
فقط کسایی از این فیلم دفاع میکنن که میخوان به باقی بفهمونن یه چیزی بیشتر از دیگرون میفهمن ولی در اصل هیچی نمیفهمن جز یه سری اداهای روشنفکری و چند تا واژه و عبارتِ قلمبه سلمبه که مثلن مام آرررره بیخیال بابا پیاده شین با هم بریم دو صفحه کتاب توی عمرتون نخوندین سرتون فقط توی نت میچرخه و چهارتا لینک بی ارزش و بی پایه میره که هیچ تفکری پشت نوشتنشون نیست میاین اینجا کُپی پِیست میکنین واسه خلق الله خانوم ها و آقایون متفکر و با سواد و روشنفکر و امروزی ماهای بی سواد و کتاب نخون و فیلم ندیدهی عام رُ به خاص بودنِ خودتون ببخشین
فيلم بسيار خلاقانه اي بود که بسيار متفاوت بود با سبک تکراري فيلم هاي ايراني. در اين فيلم، خلاقيت و جسارت رامبد جوان و بازيگري حرفهاي نگار جواهريان به وضوح مشاهده مي شود. در رابطه با ضعف هاي کوچک اين فيلم بايد گفت هميشه اولين ها، اشتباهاتي را نيز مرتکب مي شوند.
رامبد جوان اولین فیلمش نیست خانوم خاص
واقعا آدم خنده اش میگیره کامنت بعضی از دوستانو میخونه. عزیزم شما اول برو با سبک فیلم اشنا شو. معنی کلمه سورئال رو متوجه شو بعد بیا نظر بده. اینایی که از نبود منطق تو فیلم سورئال انتقاد میکنن فقط بیسوادی خودشونو نشون میدن. عزیزم سورئال ینی همین. ینی چیزی که تو رویا و توهم شکل میگیره و منطقی توش نیس. البته حق دارن اینقد تو ایران فیلمامون یا کمدی بود یا درام اجتماعی، اینا دیگه یادشون رفته به جز اینم سبکایی هس تو سینما. رامبد کار جسورانه ای کرد که فیلمی با همچین سبکی ساخت چون مطعمنن اونم میدونست خیلیا توانایی درک این فیلمارو ندارن
هاهاهاهاها خانوم خاص سلام عرض شد
سلام؛ فیلم رو خیلی دوست داشتم واقعا هیجان انگیز بود؛ مدلی هم که ماجرای قتل مشخص شد خوب بود.
درمورد فیلم هیچ چیزی نگفته بودید اصلا نقد نکرده بودید داستان فیلم رو دوباره تکرار کرده بودید
کل عمرم که سینما رفتم تا الان فیلمی به این بدی ندیده بودم، به اصرار خانومم رفتیم سینما همون اوایل فیلم میخاستم برم سالن انتظار سینما بشینم تا فیلم تموم بشه اما دیدم نمیشه خانومم رو تنها بگذارم مجبور شدم این فیلم رو تا انتها تحمل کنم ، فیلمی سراسر توهم و سیاهی و پوچ… نشان از بی هدفی داستان فیلم داشت
چند سالی که سینما رفتم و فیلم تماشا کردم فیلمی به این بی محتوایی و مزخرفی ندیده بودم حیف پول و وقتی که برای این فیلم گذاشتم ضمن اینکه فیلم به نوعی داشت اینو ترویج می کرد که هرکس میخواد حقش را بگیره باید خودش دست به اسلحه بشه و اشوب به پا کنه
وقتی صحبت از سینمای ایران میشه باید حق بدیم به اینکه کسی از این سینما به هیجان نیاد و حق بدیم که باید ورشکست بشه.سینمای هالیوود با چهار تا فیلم درامدی برابر صادرات نفت ایران رو داره.دیشب با خانواده به سینما رفتیم و فقط ۱۷ نفر تماشاچی فیلم در سالن حضور داشتن.سینمایی که ی روزی بخشی از افتخارات و حرفهای روزانه مردم بود….واقعا متاسفم واسه سینمای ایران که با ساختن این جور فیلمها فقط مردم رو از سینما دور میکنه
کاملا موافقم ، زمانی هم کا ما رفتیم فیلم رو ببینیم سالن ۵۰۰ نفری سینما فقط حدودا ۲۰ نفر به صورت پراکنده نشسته بودن
اشتباه می کنی تو با هر کسی که این نظرات رو داره . سینمای آمریکا دیگه نه انسان توشه نه هنر . همه ش ساختگیه . حرف ها تو و امثال تو هم که مدام خودی رو میکوبی و بیگانه را به خاطر زرق و برق زیادش به عرش اعلا میبری درست مثل سینمای هالیوود با مشتری های زیادش ، فقط کلیشه است. مدتیه که فقط فیلم ایرانی بهم میچسبه . فقط ایرانی میبینم چون میدونم ایرانی حرف بیشتری برای گفتن داره و این موضوع رو یه روز، بالاخره بقیه هم متوجه میشن
فيلم نگار فيلم متفاوتي بود واقعا يه سري اتفاقاي غير طبيعي تو فيلم بود ولي در كل جالب بود برام فيلم نامه يكم عجيب بود ولي تو سالن يه جاهايي از فيلم همه ساكت مي شدند از حالت ترس يه جاهايي به خنده ميافتادن وسط يه اتفاق اكشن يهو طنز ميشد ، تو يه صحنه ديگه درام مي شد و اشكتو در مياورد مثل اونجا كه به اسبش شليك كرد كه راحتش كنه فيلمي بود كه همه احساساتو مي تونستي توش تجربه كني و اين خيلي جالبه هم ترس هم گريه و ناراحتي هم خنده هم هيجان و نگار جواهريان كه بازياش عاليه ❤️
هاهاهاهاهاها تماشاچی خاص ما رو ببین
این روزا ، کسایی که قصد دارن بگن خیلی سینما حالیشونه دودسته اصلی شدن . دسته اول اونایی که میگن همه فیلما آشغال هستند حتی ماجرای نیمروز و فروشنده و …. و دسته دوم هم اونایی هستند که میگن همه فیلما خوبن حتی ردکارپت و شصت هفتاد کیلو آلبالو و …. و همیشه حرفشون اینه که شما پیام فیلم رو درک نکردین این دسته خیلی به فروش یک فیلم هم استناد میکنن . حالا مشکل اینه که این وسط واقعا نقد منصفانه گم و گور شده ، جدی جدی معلوم نیست که یک فیلم خوبه یا بده . حالا ما رفتیم این نگار رو دیدیم ، و الان نقد یک کارشناس رو خوندیم . بابا شما بگید بینی و بین الله چک هفت میلیونی تو خیال و رویا میاد تو مشت یک نفر !!!! آخه اگه فیلم طنزه یا چمیدونم سورئال یا هرچی خب یه نخ ناقابل بدین دست بیننده که بفهمه چیکارس . به نظرم این فیلم خیلی بد بود و نقد کارشناس کاملا صحیح هست .
چک هفت میلیاردی *
واقعا متاسفم برای این همه بی انصافی نسبت به فیلم درسته فیلم ضعف هایی داشت.اما فیلم متقاوت و مهیجی بود و شمایی که میگی متوجه نشدی کی به کی شلیک میکنه در آخر فیلم بهتره بیشتر حواستون رو به فیلم بدین متوجه میشین
چشم خانوم جواهریان
در جواب دوست عزیزمون امیر محمد بگم نظر شما برا بنده محترمه اما بفرمایین از این سطحیترو ابتداییتر مگه فیلم معمایی وجود داره اصلا تو داستان چی رو به شما فهموند تنها چیزی که حل شد این بود که اقای ولیان خودکشی نکرده بلکه کشتنش که اینم از همون اول قابل حدسه اصلا معلوم نشد اون مدارک چی بوده و چرا اقای ولیانو کشتن کجاش معمایی بود این که چک هفت میلیاردی خود به خود گزاشته بشه کف دست دختره معماییه؟؟؟؟؟؟ این معماییه که طرف باهوشش حل کنه نه تو توهم مسخرش دوست گرامی شما مثل این که معمایی نمیدونی چیه مثل سریال شرلوک همز معماییه نه این… .
خب شما از بوف کور چ نتیجه ای گرفتید؟ دوستان سورئاله داستان ،مث اعترافات اقای سیدی چرا اینقد مقاومت میکنید اخه ؟
برای این که این فیلم عملا معمایی نیست . سورئاله .یه فضای وهم آلود که قرار نیست همه چیز طبق منطق پیش بره . حتی بنظرم متافیزیک خوبی هم داخل فیلم شده بود . مستند نبود که همه چیز با مدرک به شما اثبات شه .حالا چه چشماشو بازکنه ببینه چک تو دستشه چه زیر تخت باباشپیداش کنه 😐 بنظرم پسندیدن یا نپسندیدن این فیلم به ظرفیت پذیرش مخاطب و آشناییش با فضاهای مشابه مربوطه . نمیشه توقع داشت همه پسند باشه . همیشه چنین سبک هایی اول طرد میشن . مثل صادق هدایت و امثالهم . اگه رو پوستر مینوشتن این فیلم تخیلی است دیگه کسیمشکلی نداشت هی بگه چرا چرا .
فیلمو امروز دیدم فیلم راز آلود بود و سبکش با بقیه فیلما فرق داشت،به نوعی میشه گفت یه شروع جدیده ک برای قدم اول فیلم نگار با بازی همیشه فوقالعاده خانم جواهریان عالی بود مردم ما عادت دارن فیلم های خیلی صطحی رو ببینن ک همه جیز رو راحت بفهمن و بتونن راجب اخر فیلم نظر بدن…ولی موقع دیدن نگار تا میومدی یک حدسی راجب بعدش بزنی یک اتفاق دیگ میوفتاد و تمام افکارت بهم میریخت و پر از هیجان بود و تماشاگر همش در گیر فیلم بود…نمیشد جشم ازش برداشت عالی بود
والا فیلم سطحی نمی بینیم ولی صطحی شاید دیده باشیم آقای خاص:-)
سلام خداوکیلی این فیلم ارزش دیدن نداره اصلا سروته نداره منطق که اصلا نداره همه معماها با توهم حل میشه اونم توهمی که صاحب توهم باور میکنه و اصلا متعجب نمیشه درواقع نگار یک ادم روانی و متوهمه که معماها در قالب توهم حل میشه و این باعث میشه اصلا نفهمید کجای فیلم واقعیته کجاش توهم یک دختر دیوانست و صحنه ها برا همین اصلا جذابیت نداره بزارین یک نکته ظریفشو بگم دختره اول میره با کلاشینکف شلیک میکنه به اسبه میکشتش بعد میره اسلحه بخره برا ادم کشی حتی بلد نیست چطوری اسلحه رو دستش بگیره جالبه وقتی این ادم میره ادم کشی جوری ادم میکشه انگار ۵۰ ساله شغلش شلیک کردنه و تیر اون طرف اصلا نمیخوره بهش این فیلم یک درصد منطق نداره و اصلا به درد دیدن نمیخوره یک فیلم خیالی صرفه حالم به هم خورد حیف وقتی که براش گزاشتم واقعا
ارزش یه بار دیدن رو داشت فیلم جالبی بود
مرسی خاص
فیلم خیلی خوبی بود
آفرین خاص
پیام شیواتون منعکس میشه خانوم خاص
من واقعا نمیدونم شما از سینمای ایران چه چیزی میخاین توقع نداشته باشین مثه فیلم های جنایی درجه یک خارجی بسازن اما فیلم خوبی بوود نمیشه گف بد بود
والا چیزی نمیخایم ولی حتمن فیلم خوب میخوایم
یک فیلم بی سر وته و به معنای واقعی مضخرف! تمرکز بیجا بر بازی نگار جواهریان اصلا به دیدنش نمی ارزید هیچ رازآلودی وجود نداشت بسیار بچه گانه تمام شد
ادم نظرات رو ميخونه از مردم ايران نااميد ميشه و گاهي به اينقدر پايين بودن سطح اطلاعات شون خنده اش ميگيره! فيلم خيلي متفاوت و شروعي تازه از فصل جديدي از فيلم سازي در ايرانه! هرچند گويا فيلنامه هاي لوس انگار طرفداراي بيشتري داره!!!
وای ممنونم خانوم خاص که ما عوام رُ روشن کردین
یکطرفه به قاضی نروید. سعی کنیم از واژه هایی استفاده کنیم که درست است. افتضاح واژه درستی برای این فیلم نیست. ما همان مردمی هستیم که برای فیلمهای خیلی مزخرفتر پول دادیم و رکورد شکسته ایم. این فیلم متفاوت هست با اکثر آثاری که روی پرده هستند. من به شخصه لذت بردم. درسته فیلم مشکلات و نواقصی داشت ولی در حد سینمای ایران قابل قبول بود و ارزش دیدن داشت. اگر انتظار داریم رامبد جوان فیلمی در حد فیلمهای هیچکاک یا تارنتینو بسازد واقعا سخت در اشتباهیم. در ضمن همانگونه که از اسمش مشخصه این یک فیلم هست. فیلم قرار نیست حتما واقعی و رئال باشد.
سلام. تا جایی که من نظرات رو خوندم و حرف های اطرافیان رو شنیدم، کاملاً مطمئن شدم مردم ایران لیاقت دیدن یه فیلم راز آلود و هیجان صرفا فراتر از فیلم های کمدی که فقط برن تو سینما بشینن بخندن ندارن. شخصا از هر ده نفری که میبینم ۹ نفرشون به زوووور رضایت میدن بیان فیلم اکشن یا اجتماعی یا از این قبیل رو تماشا کنن، تا وقتی مردم حاضر نیستن یکم از تولید کننده های محتواهای جدید حمایت کنن، تا آخر عمرمون فکر کنم سینمای ایران با روال همیشگیش پیش میره و هیچ تغییری در ژانر و سبک و موضوع فیلم ها به وجود نمیاد. آخرین فیلم هالیوودی که “کمدی” بود و خیلی خیلی فروش داشت یادم نمیاد. ولی میگم که متأسفانه مردم ایران فقط دوست دارن برن یه چیزی ببینن که فقط باهاش بخندن یا بر عکس گریه کنن /: هیچوقت هم با این رویه سینمای ایران پیشرفت نخواهد کرد…. امیدوارم یکم سطح فکریمونو ببریم بالا و حداقل بخاطر زحمت و تلاشی که برای ساخت این فیلم کشیده شده به عوامل احترام بذاریم و حاصل کار ده ها نفر آدم و ساعت ها وقت و هزینه شون رو با کلماتی مثل “مزخرف”، “بد” یا “افتضاح” رو نبریم زیر سوال…
انصافا حق دارید،واقعا باید از سبک های کارآگاهی و سبک هایی که باعث تفکر آدم در درون فیلم میشود حمایت کرد.
به نظر من فیلم متفاوت و ویژه ای بود ،در یک سطح معمولی که قطعا ارزش دیدن داره، فقط ظاهرا دوستان بجای تمرکز روی فیلم و محتواش مشغول خوردن و کارای متفرقه بودن که کلی سوال تو ذهنشون بی پاسخ مونده.همه چی خیلی واضح و روشن بود ،نگار جواهریان هم مثل همیشه نمونه بود.
بسیار بسیار فیلم مزخرف و بی معنی بود …
افتضاح بود . رامبد جوان رو چه به ساخت فیلم فلسفی ؟ رامبد جوان کارگردانی با فلسفه و جهان بینی خاص خود نیست . فقط خواسته بگوید با ازدواج سومش به پختگی رسیده و فیلسوف بازی در اورده . بهترین کار برای او ساخت فیلم کمدی کودکانه است و هیچکدام از فیلمها و کارگردانی هایش بویی از فلسفه و هنر نبرده .
شما هم برو پشمک بخور
من كه اصلا اين فيلم رو نديدم و فعلا دارم نظر مردم رو ميخونم اما به شما پيشنهاد ميدم كه فرهنگ اين رو داشته باشيد كه هر كس نظر خودش رو داره هرچي دارم ميخونم وسطش مياين يه تيكه ميندازين به نظر مردم خب هركسي نظر خودشو داره شما نظرتو بده و برو عزيز جان احتمالا الان يه تيكه هم مياي به من ميندازي چون از فرهنگ شما بعيد نيست ولي من جوابي بهت نميدم صرفا پيشنهاد كردم كه سطح درك و فرهنگت رو بالا ببري دوست عزيز
ساده جان!
خیلی خیلی فاجعه بود
در بین فیلمای مزخرف سینمای ایران فیلم نگار واقعا قابل دفاعه، فیلم سرگرم کننده و جذابی بود
این فیلم هیچ چیز نبود. یک سری تخیلات رامبد جوان از تفنگ بازی بود
شما برو پشمک بخور
سلام تقریبا هرکس دیدگاه جالبی داره و قابل احترام منتها من این فیلم رو دیدم درکنارنقص هایی که درهرفیلمی میشه یافت باید اذعان کرد چندوقتی بود خود من هیجان درسینمارو تجربه نکرده بودم و تکرارا فیلم های سطحی درسته ی جاهایی اغراق بود دیالوگ هایی که ی مقدار با اصل اکشن و خشونت فیلم فاصله داشت منتهای مراتب اینها درجای خود قابل تامله ب هرحال ممنون ازنگارجواهریان برای بازی فوق العاده و عدم ادعاشون که از عزت نفسشون سرچشمه میگیره
همین امروز این فیلمو دیدم، به نظرات بقیه هیچ توجهی نکنید، من فیلمای راز آلود خیلی دوست دارم، اینم تقریبا یه نمونه از همین فیلما بود که تو سینمای ایران کمتر دیده میشه. فیلم در ابتدا خیلی پیچیدس که صدای بقیه تماشاچیا به گوش میرسید که میگفتن : “ای بابا ینی چی” خب اینا درک کاملی از این فیلما ندارن و فقط فیلمای ساده دوست دارن که اخرش همه به هم میرسن . این که رامبد جوان دست به ساخت چنین فیلمی زده واقعا عالیه و این کارشو تحسین میکنم. بهترین کار اینه خودتون فیلمو ببینید و تا پایان فیلم اظهار نظر نکنید !!!
فیلم فاجعه هست. پر از فحش پر از توحین پر از تحقیر تو بخشی از فیلم آقای پسیانی میگه: به تو هم باید جواب بدم؟ فیلم پر از حرف های رکیک بود پر از فحش… پر از توحین … پر از تحقیر تو بخش ابتدایی فیلم نگار سیگار روشن میکنه … به تماشاگر القا میشه که هر کس خستس و اعصابش خورده میتونه سیگار روشن کنه سکانس های بیخود و مسخره بعنوان مثال نگار شب هنگام تو جاده هست و یهو روز میشه و یهو صحنه برفی میشه و مجدد هوا تاریک میشه. خب که چی!! بیننده باید چ حسی بهش دست بده؟! لذت ببره؟ سر در گم بشه؟ حالش گرفته بشه؟تعجب کنه؟ شایدم فکر کنه که کارگردان علف کشیده. نویسنده و کارگردانش در حالت عادی نساختن این فیلمو یه چیزی کشیده بودن.خیلی حجو و چرند بود هم دیالوگ هم موضوع و هم فیلم برداری…. حیف از زمان و پولی که برای دیدن این مزخرف به تمام معنا هدر دادم. همه تو سینما میخدیدن.
شما که فیلم رئال دوست داری مگه مجبوری سو رئال ببینی. فیلم شاهکار نیست اما فیلم تکنیکی نسبتا خوبیه. بعد هم توهین نه توحین. هجو نه حجو. حالا همینجوری می ری سینما همین جوری هم دیکته پاس شدی
شما ببخشش سامانتا دهخدا
شما بجای سینما رفتن برو دیکته کار کن.اونم از کلاس اول!
شما خودشو ناراحت نکن خانوم جواهریان
باسلام
این فیلم یک افتضاح محض در تاریخ سینمایی ایران بود
والسلام
فقط دوکلمه بد بود
فیلم به معنای واقعی کلمه چرت بود بعد از نیم ساعت همه حوصلشون سر رفته بود و موبایل ها روشن شده بود. از وسطای فیلم ملت از شدت مسخرگی دیالوگ ها و لوده بازیای مانی حقیقی خنده اشون گرفته بود در ﺽمن ب نظرم بهتره همه ی بازیگران و کارگردان برگردن و فیلم رو ببینن که چقدر واقعا مزخرفه در اخر هر کسی به خاطر وقتش ک الکی الکی تلف شده بود مینالید شخصیت ها اصلا مشخص نبود چی هستن. انگار عروسک خیکه شب بازی اوردن بشون گفتن اینکارو کن اونکارو! اصلا نمیشه باهاش ارتباط برقرار کرد مشکلات صحنه ای مثل رد خون و نوع تفنگ و … واقعا واقعا احمقانه بود! مثلا موقع خریدن تفنگ اون مرده چ لزومی داشت اونطور مسخره توی تایرها شیرجه بره؟یا وقتی مانی حقیقی تیر خورد زیرش کلیییی خون بود ولی وقتی عقب عقب به سمت در میرفت اصلا رد خون نبود اخرشم ما نفهمیدیم محمد رﺽا فروتنی عاشق نگار بود یا ن!!!! یا لحظه ی اخر نگار ب خودش تیر زد یا محمد رﺽا واقعا برای همه ی این بازیگران ودست اندرکارانی که این فیلم سیاه رفت توی کارنامه اشون متاسفم
شما ببخش اقای ترانتینو
رامبد جوان خودش را با این فیلم خراب کرد.. افتضاح بود حیف وقت که تلف شد. ای کاش دیگر تکرار نشه.
اصلا فیلم خوب نبود
به نظر من هم فیلم به شدت مزخرفی بود . اینکه سبک این فیلم چی بوده و غیره رو من مخاطب عام کاری ندارم . من و صدها مخاطب دیگه که دیشب تو سینما مدام صدای نچ نچ و غر زدن هاشون بخاطر اینکه نمیفهمیدیم این ماجرای به هم ریخته چیه ، درک عمومی داریم. اگر قرار بود این فیلم از مرز درک ایننننهمه آدمی که میان سینما بالاتر و دارای سبک فلان و بهمان باشه، میذاشتن برا خودشون و چهارتا در حد خودشون . برا چی وقت من و سایر مخاطبان عام رو تلف کردن ؟! به عمرم چنین فیلم بی محتوایی ندیده بودم!
این فیلم یک شاهکار سینمایی نیست. ولی فیلم قابل دفاعیه در کنار بازی درخشان خانم جواهریان
مزخرف بهترین کلمه ای است که می توان بکار برد. رامبد محبوبیتش را خرج میکند تا ثروت بدست آورد و دیری نمی پاید که محبوبیت تمام میشود و رامبد می ماند و هیچ….
حس میکنم دیوید لینچ اومده اینجا نظر داده.اینقد با ثبات میگید “نقد”شخصیتون رو
فیلم نگار از فیلمایی مسخره ای مث رگ خواب و سارا وایدا و … یه سر و گردن بالاتر و تماشاچی از اول تا اخر لذت میبره جنایی و راز الود بودن این فیلم که تو فیلمای ایرانی کم نظیره
من منتقد نیستم و نظر کارشناسانه نیستم اما حسم در مورد فیلم منفی بود. به خودم قول دادم هیچ وقت این فیلمو دوبار نبینم. کارگردانی و دکوپاژ صحنه ها عالی بود ولی تدوین صحنه ها و فیلم نامه بسیار ضعیف بود. من فکر می کنم آقای جوان صرفا می خواسته فیلم جدیدی بسازه. آن هم جنایی. که اصلا موفق نبوده. اشکالات فیلمم که الاماشالله. نگار که تا حالا تفنگ دست نگرفته سه تا بادیگاردو به راحتی می کشه. تفنگش اون جا نوعش با تفنگی که خریده فرق می کنه. اخرشم ما نفهمیدیم نگار روانی بود یا رویا می دید…
ایکاش همه یاد بگیرند مثل شما نقد هاشون رو با دو جمله اولتون شروع کنند
سوال شما مثل اینکه بگید تو داستان بوف کور هدایت دختر وجود داشت یا نه کسی کشتش یا نه ؟؟؟
افتضاح بود افتضاح
مقایسه این فیلم با ذهن خطرناک اصلا کار درستی نیست . گرچه نگار از فضای ذهن خطرناک الگو گرفته اما فاقد پیام یا استعاره ست. فیلم تشکیل شده از صحنه های خشونت آمیز و دیالوگ های سطحی بدون هیچ هدف و منظور خاصی . به علاوه اینکه فرم کلی صحنه ها، فیلم برداری و اتفاقاتی که میخواد به جنبه سورئال کمک کنه همه نوعی اقتباس ست و حس می کنی قبلا تمام این صحنه ها رو تو فیلم های دیگه دیدی. بدلیل ضعف فیلم نامه شخصیت زن، گرچه نماد زنی بی باک و تابو شکن ست، نوعی حماقت در رفتارش دیده میشه ! مثلا کدوم آدمی اصل چک رو میبره برای نقد کردن؟! درمورد شخصیت ها، برای مثال محمدرضا فروتن، هیچ گونه توضیحی به بیننده داده نشده که این شخص چه کسی هست و کلا شخصیت ها شناسنامه درستی ندارن. در کل حس می کنم فیلم به طرز ناشیانه ای از تارانتینو الگو گرفته بود. این فیلم رو اصلا دوست نداشتم. بسیار بسیار ضعیف بود و تماشاچیان ناراضی موبایلشون رو چک می کردن.
واقعا افتضاح بود فیلم نگار.متاسفم برای وقتی که گذاشتم براش چطور یک همچین فیلم هایی راه پیدامیکنن به جشنواره ها……?
اینکه پس از تماشای فیلم ایرانی حس به آدم دست میده و از اینکه وقتت رو تلف کردی پشیمون میشی چیز تازه ایی نیست مگر چند تا فیلم تک و توک کمدی همه فیلمهای ایرانی بجای درست کردن حال آدم حال آدمو خراب میکنند
هنر درست نگاه کردن رو خوبه که یاد بگیرید. کمدی حال شما رو لحظه ای خوب میکنه که عالیه ولی اینکه شما از دیدن فیلم اجتماعی یا…. انتظار شاد شدن داشته باشید یه موضوع جدا از سینماست و به پزشک مراجعه باید کرد
هنر درست نگاه کردن مرسی عالی گفتی
رامبد جوان همیشه فیلم هاش تکه و بهترینه
همین که آقای جوان شجاعت این رو داشتن که فیلممی متفاوت بسازن.جای تشکر داره.نباید انتظار یک فیلم جنایی سطح اول را در سینمای ایران داشت
خیلی باهات موافقم
متاسفم بابت جشنواره فجر که این فیلم رو نامزد کارگردانی کرده که حتی در صحنه اخر تفنگ نگار عوض میشه تو صحنه هایی برتا و تو صحنه های دیگه عقاب صحراست این خیلی اشتباه فاحشیه و نیاز به هیچ سواد سینمایی نداره حالا کاری به چیزای دیگه ندارم
سلام آقای وفا خواه من نمیدونم یا شما این فیلم رو ندیدید یا این ملتی که امروز به خاطر دیدن این فیلم جلوی سینما استقلال صف کشیده بودند این فیلم واقعا یک افتضاح بود نه داستان و کامل و اینکه فیلم نشان از یک تشویش میده که معلوم نیست از کجاست آیا حکایت از بیماری روانی نگار داره یا نمیدونم چک اصلا از کجا اومد مدارک که در کیف بود چه بود ؟؟؟؟؟ و دیالوگ رنگ سبز جورابتو دوست دارم یعنی چی؟؟؟؟ در تدوین هم جابجایی های بیش از حد و بی دلیل وقتی آقای جوان برای خانم جدیدشون میخان فیلم بسازن برن فیلم رو بسازن تو خونشون بشینن ببینن نه اینکه یک افتضاح تحویل مردمی که ۳ – ۴ ساعت تو صف منتظرن تا فیلم روببینن شما که میگید فیلم خوب بود چجوری دختری که بلد نیست گلنگدن تفنگ رو بکشه اونطوری شلیک میکنه و تیر نمیخوره مگه راکی یا جیسون استتام داره بازی میکنه ؟؟؟؟سوال دوم آیا دختر بیماری روانی داشت؟؟؟ سوم پسری که دوستش داشت و اینقدر ابراز علاقه بهش میکرد چرا اذعان از این داشت که دوسش نداره ؟؟؟ واقعا به نظر من هم شما بی طرفانه نقد نمیکنید
وقتی میخواید نظر بدید كارشناسی نظر بدیددوست عزیز شما معنای متافیزیك و سورئالیسم رو در ابتدا برید بفهمید بعد بیاید بگید نگار تو فیلم بیماری روانی داره یا نداره یا هر چی
اتفاقا نظر ایشون درست بود با واژه ها بازی نکنید لطفا..فیلم بسیار بهم ریخنه و نقد جانب دارانه بود
کمی هم نقد را کنار بزارید و ساده تر به فیلم ها نگاه کنید. اکثر فیلم ها چنین مشکلاتی که میگید دارن و لازم نیست خیلی ظرافت به خرج بدید. و دیالوگ جوراب سبز که واقعا خرده گرفتن بهش مسخرس چون تکنیک نویسندگی محسوب میشه اینکه میون بحث و جدل یه لحظه طنز فراهم کنه برای بیننده. لازم نیست اینقدر حساس باشید سر فیلم
عزیز من این جوری حرف می زنی اصلا می دونی دنیای سوریال چیه ؟؟؟ نگار توی دنیای نیمه سوریال بوده و اینکه شلیک هاش به هدف می خوره یا نه همه قابل توجیح هست چون نگار دنیای خودش رو میسازه حتی آخر فیلم فروتن می گه از کجا فهمیدی ؟ این سوالی است که در واقع از مخاطب پرسیده میشه و درسته سوال جواب نداره چون همش ساخته ی ذهن دنیای نگار می تونه باشه پس این جوری به خودتون اجازه توهین به کسانی که یه عمر و یه دنیا فیلم دیدن و بلدن رو ندید
آفرین
علیرضا آفرین
فیلم از نظر محتوا بعضی جاهاش خیلی ایراد داشت .مثلا فروتن تو یه صحنه با یه اشتیاقی از دوست داشتن حرف میزنه که واقعا پرای ادم میریزه اما بعدش میشینه به دوست داشتنای الکیش میخنده .اما در کل دیالوگ رنگ سبز جورا از نظر من یه عاشق بسیار تیزبینو نشون میده .☺😐
جناب وفاخواه چگونه است كه فيلمى مثل كوپال كه مورد تمجيد اكثر منتقدين قرار گرفته از جانب شما تخريب مى شود, و فيلمى مانند نگار كه به زحمت نيم ستاره ( وبعضا هيچ ستاره) از جانب منتقدين دريافت كرده از سمت شما تاييد مى گردد؟ لطفا اولين اصل ژورناليست بودن را رعايت كنيد و بى طرف باشيد و روابط را وارد نقدهايتان نكنيد.
نقد فوق العاده بود. حتماً اين فيلمو مى بينم
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *
Current ye@r *
Leave this field empty
تمامی حقوق این سایت متعلق به وبسایت نماوا است. تماشای فیلم تماس با ما