درباره نویسنده

ساناز رمضانی

ساناز رمضانی

لیسانس اقتصاد و فوق الیسانس سینما. ازبچگی با سینما یادگرفتم تنهایی مو جشن بگیرم و تو دنیای آدمهای فیلمها غرق بشم. یه جایی دیگه فقط فیلم دیدن کافی نبود. این شد که مسیرمو عوض کردم و تصمیم گرفتم تخصصی سینما رو بشناسم. چرخش روزگار هم انقدر مهربون بود که منو به گروه نماوا اضافه کنه.

مطالب مرتبط

41 دیدگاه

  1. 38

    مجید

    فکر کنم متاسفانه منتقد محترم وقت نداشته کامل فیلم را ببیند و با اتکا به همان تصورات قبلییش از فیلم های میلانی این را نوشتن.
    فیلم دارای چندین کاراکتر منفی خانم و مثبت آقا هم بود.
    خود مشاور و یاور اصلی ملی یک مرد است.

    فیلم خیلی عالی بود داستان موبه موی اقوام نزدیک ما.

    پاسخ
  2. 37

    شیرین

    فیلم ملی و راههای نرفته اش یک فیلم نبود یک واقعیت تلخ اجتماعی بود که من و خیلی های دیگه دچارش هستیم.. جبهه گیری افراطی هم نداشت چون خودم کاملا با این موقعیت ها اشنا هستم.. خدا خانواده ها رو از بیماری خشم خشونت و تعصب دور نگه داره.. بازی خانم الوند برام بسیار باور پذیر بود.

    پاسخ
  3. 36

    Eli

    فیلم واقعا خوبی بود باید به سرت اومده باشه تا بفهمی چی میگه . حالا چون کشش نداد مثل بقیه فیلما بد بود.زنده باد تهمینه میلانی.

    پاسخ
  4. 35

    معصومه

    من نمیخوام نظرات شما را رد کنم ولی من خودم ۱۱سال زندگی مشابه ملی دلشتم همسرم حتی بپدرم شک میکرد چقدر کتک خوردم وزندانی شدم واخر سر بعد از۱۱سال بواسطه روانپزشک توانستم جدا بشم
    میخوام بگم که همه مردا بد نیستن وخانما همیشه مظلوم نیستن
    ولی واقعا جزو حقایق جامعست ومتاسفانه هر چقدر هم پیشرفت کنیم بازم مردای اینشکلی وجود خواهد داشت تا زمانی که در کنار پدران شکاک بزرگ شوند
    ممنونم از خانم میلانی برای بتصویر کشیدن حقایق خیلی از زندگیها

    پاسخ
  5. 34

    محمد

    بر خلاف نظر نویسنده به نظر من فیلم خوبی بود. باید واقعیت های جامعه رو درک کرد

    پاسخ
  6. 33

    رضا

    بسیار نقد فنی و عالی ، مرحبا به منتقد

    پاسخ
  7. 32

    مهدی

    هر چی که هست،هر چقد که تکراری هست،حداقل دوباره مارو یاده این میندازه که چه اتفاقی برای برادران و خواهران ما میافته و صداشون به هیچ جا نمیرسه،حداقل ما از همین یه ذره حمایت کنیم،مردی که رفتار بد داره هم خودش آسیب دیده است

    پاسخ
  8. 31

    جلال

    مردها رو خیلی بد و زن ها رو خیلی مظلوم نشون داده
    این چیه ساختی خانم میلانی

    پاسخ
  9. 30

    Fatemehjvn

    سلام
    انصافا نقش آدمای غیرتی رو فقط و فقط میلاد کی مرام میتونه بازی کنه!درسته تو چند تا فیلم نقش تکراری داشته(منظورم همین که کاراکتر غیرتی داشت)،ولی بازم با اینکه میتونست بهتر باشه ولی خوب بازی کرد!ماهور الوند هم یخورده غیر طبیعی بازی کرده بود…
    خود فیلم هم خوب بودا،ولی یخورده ضعیف بود!اینکه گفت چند ساله دارم باهاش زندگی میکنم،خیلی مسخره بود!ما سه چهارم فیلم رو فقط به تماشای زد و بند و کتک کاری نشستیم!خانم میلانی میتونست این قسمتارو کم تر کنه و بیشتر رو اینکه چطور میشه این مشکل و حل کرد،تمرکز کنه.واقعا خیلیا هستن که مشکلشون اینه و نمیدونن باید چیکار کنن…آخه با زدن چند تا ضربه که نمیشه مشکل رو حل کرد!باید یه کم عقلانی تصمیم گرفت!نمیدونم شایدم اگه من جای ملیحه بودم همینکارو میکردم ولی راه بهتری هم به غیر از خودکشی هست!ایکاش آخرش اینطوری تموم نمیشد…

    پاسخ
  10. 29

    این کاره

    تو زمینه ای که فعالیت میکنید جزو بهترین سایت ها هستید

    پاسخ
  11. 28

    mk33

    نگاه مجرم محور به مرد در بین فمینیستها نه به نفع زنان و نه به نفع مردانه، آسیبی که این دیدگاه ها در جامعه به کودکان پسر میزنه باید بررسی بشن، آیا این دیدگاه ها باعث ایجاد خود تنفری در بین پسر ها نمیشن ؟

    پاسخ
  12. 27

    مرجان

    به نظر من فیلم جالب ولی تلخی بود. واقعیت های جامعه را نشان میداد و اینکه چقدر حق زنان پایمال میشه و اگر بلد نباشی از خودت در مقابل ظلم مردان دفاع کنی از بین میری . قانون ایران را مردان نوشته اند و اکثر قوانین هم به نفع آقایون هست . چند تا قانون مسخره هم برای خانمها گذاشته اند تا دهانشان را ببندند ولی درکل همه چی برای مردان میباشد.

    پاسخ
  13. 26

    دایانا

    یه سوال..آخر فیلم اون قرصا از کجا پیداشون شد دقیقاااا؟؟؟؟تو اون هاگیر واگیر گوشی دستش بود ولی قوطی قرص آخه کجا بود؟؟

    پاسخ
  14. 25

    نازنین

    سلام
    من این فیلمو تازه دیدم.باید بگم که نقدتون اصلا درست نیست.من خودم کاملا زندگم شبیه به ملی بود.با کلی بدبختی وشکایت وپزشک قانونی تونستم زندگیمو حداقل از کتک کاری نجات بدم.کی میگه واقعی نیست تمام سکانسای فیلم عین واقعیت زندگی بعضی زنها از جمله خود من هست.من متاسفم واسه جامعه وافرادی که فکر میکنن چون خودشون زندگیشون عادیه این فیلم اقرار کرده والان دخترا اینجوری نیستن.روزی که به پزشک قانونی رفتم ده ها خانوم اونم با سن کم وشرایط خودم دیدم.این فیلم شاید بتونه به امثال ما کمک کنه واز خانوم میلانی به خاطر درک بالا از جامعه اش متشکرم.بازی خانوم الوند هم کاملا واقعیه چون وقتی ادم تو حجم به این بزرگی ظلم قرار میگیره انگار فقط مات ومبهوته.درد تو نگاهش وحرکاتش قابل تحسینه

    پاسخ
  15. 24

    لیلا

    بیشتر از نصف فیلم رو دیدم،‌ حس خوشایندی بهش نداشتم، گفتم همین الان نقدا رو بخونم ببینم چیزایی که به ذهنم میرسه چقدر با نقد این فیلم همخونی داره، دیدم این خانم منتقد دقیقا همون چیزایی رو نوشته که به ذهن خودم رسیده، و الان نشستم دارم تصمیم میگیرم که بقیه ش رو ببینم یا نه، حس میکنم خانم میلانی نگران بوده نکنه اسمش فراموش شده باشه گفته یه چیزی سر هم کنم بدم ملت ببینن منو یادشون نره، واقعا فیلم ضعیفیه، یه قصه ی دهه هفتادی با چندتا کارکتر مبهم و یه عالمه سکانس بی سر و ته، بین سکانسا هیچ ارتباطی نیست، گذر زمان اصلا تو فیلم مشخص نیست، آدماش هم که شبیه آدمای سریال پدرسالارن، اون سریال رو وقتی میذاشت من بچه بودم، تکراریه واقعا، کهنه ست، خود قصه ی این فیلم به کل تکراریه، قصه ی دختری که برای فرار از خونه ی باباش فرار کرده به خونه ی شوهر اونجا هم شده کتک خور که تو هزارتا فیلم و کتاب خوندیم و دیدیم، واقعا خسته کننده ست، دختره دقیقا هر وقت هم زنگ میزنه خانه ی امنش کسی پاسخگو نیست، اورژانس اجتماعی رو بگیره که شرف داره، شماره ش هم روندتره، ۱۲۳، والا، کل چیزی که نمایش دادن یه مشت زن تو سری خور بود و یه مشت مرد تو سری زن!! واقعا خسته نباشید داره، زحمت کشیدن، کارگردان های دیگه سال به سال پیشرفت میکنن و فیلم هاشون بهتر میشه خانم میلانی سال به سال فیلم های ضعیف تر میسازن

    پاسخ
  16. 23

    محمودی

    سلام.به نظر من فیلم کاملی بود و چندین نکته به خانواده ها یاد میداد.اول اینکه اگر کسی مشکل داره فک نکنه با بچه دار شدن مشکل حل میشه . اگه مادر و پدر سیامک بچه دار نمیشدن.سیامک با اون همه عقده بزرگ نمیشد که بخواد رفتار های پدرشو سر دختر دیگه ای بیاره و شکاک باشه .یا اگه خانواده ها یاد میگرفتن مث خانواده ملیحه به دخترانشون سرکوفت نزنن و همیشه پشت بچه هاشون باشن.هیچوقت یه دختر همچین اشتباهی رو نمیکنه.یا اگه برادران ملیحه اونقدر با خواهرشون خوب بودن که تا یه پسر وارد زندگی یه دختر میشه . اون دختر تحت تاثیر حرفای یه پسر نشه .و خیلی چیزای دیگه که هنوز ما یاد نگرفتیم و بزرگ‌تر هامون به ما یاد ندادن و همیشه ورد زبونشون این بوده که مردم چی میگن.و وااای بر این حرف که زندگی خیلی ها به خاطر وراجی بی خود مردم بهم ریخته

    پاسخ
  17. 22

    مهدی

    از ناراحت کننده ترین فیلم هایی بود که در طول عمرم ( چه ایرانی ، چه خارجی ) دیدم . به نظرم هر مرد ایرانی باید این فیلم رو ببینه . به عنوان یک اینترن بیمارستان شهدای تجریش باید خدمتتون بگم که متاسفانه هر روز چند کیس به این صورت داریم .

    پاسخ
  18. 21

    سامی

    کاملا با نظر خانم ساناز رمضانی موافقم.

    پاسخ
  19. 20

    سحر

    نقاد عزیز ای کاش زاویه دیدتونو یکم تغییر میدادین…..من خودم قربانی همچین زندگی تلخی هستم…فیلمو که نگاه میکردم واقعا احساس میکردم از رو زندگی خودم ساختن…….این فیلم چشم خاواده ها رو باز میکنه که بدونن بین بد و بدتر باید بدو انتخاب کرد….سرنوشت بچه ها خیلی مهمتر از حرف مردم هست و ای کاش امثال اینجور خانوادها بتونن اینو درک کن….چون میتونه از اتفاقات جبران ناپذیری جلو گیری کرد….وخانم میلانی این پیام خیلی خوب به تصویر کشیدن .ت

    پاسخ
  20. 19

    ایمان

    موضوع فیلم خوب بود ولی شخصیتها به شدت سیاه و به شدت سفید یا به شدت بی تفاوت بودن،از همون شب اول عروسی شتابزده داستان شروع شد به صورت اغراق آمیزی بود همه چیز ولی تلنگر خوبی هم داشت

    پاسخ
  21. 18

    سعيد

    فيلم فاجعه است توهين به ذات سينماست. بخدا اگه مثل خودرو مجبور به خريد توليد داخلي نبوديم كسي سرسوزن فيلم هاي سينماي ايران را نميديد. عجب توهين و تحقيري است فيلم عاي اين خانم. كليشه مطلق، ماهور الوند مثل دختربچه ايي است كه عروسك دست گرفته و اه و ناله ميكند. اوف بر اين كلاه برداري از مخاطبين سينناي ايران. فيلم هاي پوچ و بي ارزش

    پاسخ
  22. 17

    علی

    فیلم بدرد نخوری بود وبا نقد نوشته شده کاملا موافقم. همون قصه فیلم دو زن بود. ولی فرقش اینه که دوزن قشنگ بود این مزخرف.

    پاسخ
  23. 16

    سارا

    نقاد عزیزم، شاید شما جایی زندگی میکنی که این فیلم رو برای اجتماع امروز درک نکنی،و میلانی میخواست به مثل شماها بگه همینقدر زجر آوره… و هنوز هست… بلکه دو نفر به احساسشون بربخوره…دو نفر پاشن و حداقل از خونه خودشون شروع کنن…

    توی این فیلم مادر شوهر ملی هم بد بود،هم قربانی، سیامک هم بد بود، هم قربانی.
    اتفاقا پدر ملی مردی بود که خوب بود…

    از یه نقاد بعیده اینارو نبینه…

    ولی با اینکه فیلم نیاز داشت پخته تر شه،موافقم.

    موفق باشی عزیزم.منتظر نقدهای پخته ترتون هستیم.

    پاسخ
    1. 16.1

      سعيد

      به شخصه نظر مخاطب اصلن برام مهم نيست فقط قبل ديدن هر فيلمي نظر منتقدان رو ميخونم چون مخاطب حرفه اي سينما هستم. خريد كه ميري يكي رو ببر كارشناس باشه كلاه سرت نزارن

      پاسخ
  24. 15

    کیمیا

    این فیلم فقط بیانگر خشونت های خانگی نبود بلکه قربانی شدن شخصیت سیامک وحتی بی تفاوتی مادر سیامک هم نشون میداد که نتیجه ی برخورد های قبلی و مشکلات از ریشه هم بود و نشون میداد که خانواده و تربیت اون ها چه تاثیری روی آینده و ازدواج و رفتارشون داره

    پاسخ
  25. 14

    فری

    فیلم فوق العاده ای بود،اتفاقا راه حل تماس با خانه ی امن رو برای بیننده گذاشته و اینکه آقای رییسی با مشاوره دیر تونست کمکش کنه و در واقع نتونست جوونیش رو نجات بده برمیگرده به فرهنگ غلط جامعه و خانواده ی ملی،که به جای اینکه دخترشون رو نجات بدن به فکر عقد پسرشون بودن و مجبورش کردن رضایت بده درحالیکه مشاور بهش گفته بود به هیچ وجه این کاررو نکنه،بیان دردهای جامعه و تحریک احساسات ممکنه تلنگری باشه واسه کسانی که کاری ازشون برمیاد و تا به حال به این شدت متوجه عمق فاجعه نبودن

    پاسخ
    1. 14.1

      سارا

      من خودم درک کافی ای نداشتم از این موضوع واقعا

      پاسخ
  26. 13

    Leyli

    خیلی هم فیلم جذابی بود متاسقانه این روزها مردممون اونقدر تلخی در زندگیشون میبینن که دوست ندارن این تلخی ها و وقایع رو در فیلم ها هم ببینن اما اینا حقیقت جامعه ی ماست و حقا که حقایق تلخیه.ما عادت کردیم کسانی که مشکلات دیگران رو به تصویر میکشن رو بکوبیم دوست داریم یکی هم پیدا بشه و درباره مشکلات ما فیلم بسازه و وقتی این اتفاق نمی افته خشمگین میشیم.مثلا همین اقای علیخانی شب سال تحویل حقیقتی درباره بچه های بی سرپرست بازگو کرد و مورد انتقاد شدید برخی افراد قرار گرفت و این اصولا همون خشمه هست

    پاسخ
  27. 12

    زهرا

    ملی و راه های نرفته اش فیلمی بود که تو جامعه امروز ساختش ضرورت داشت ، فیلمی که دخترای نوجوون و جوون رو بیدار میکرد که برای فرار از فضای خفقان آور خونشون ، به یه جوونی که شبیه بالی خان! دل نبندن ، این فیلم یه سیلی محکم بود تو گوش خونواده هایی که با تفکرات عصرحجری دارن زندگی میکنن ، موقع دیدن فیلم خیلی دیالوگا به گوشم آشنا بود ، بارها و بارها اطرافم شنیده بودم اینکه یه خانواده طلاقو بد میدونن یا اینکه مردم چی میگن داداشت میخواد تازه عروسی کنه و تشویق به زندگی کردن مجدد با ی وحشی! همه این تفکرات توی این جامعه هنوز زندس! بالاخره باید یه روز به خودشون بیان بفهمن که طلاق بعضی اوقات بهترین کار ممکنه! از طرفی شخصیت سیامک که من حتی دلم برای اونم سوخت! یه بچه ای که با عقده بزرگ شده کسی که اگه پدر و مادر خوبی داشت هیچ وقت به این وضع نمیفتاد ، مادرشوهری که برای عقده گشاییش کیف میکنه که یکی مثل خودش بدبخته!! تک تک شخصیت ها از دل همین جامعه بودن
    از همه مهمتر آشنایی جامعه با خانه امن و ارگان اورژانس اجتماعی که هنوز خیلیا نمیدونن چی هست!!! این که بگه بسه اینقدر آزار دیدی هنوز کسایی هستن که به فکرتن و بتونن نجاتت بدن
    در نهایت ضعف فیلم به نظر من نقش مصنوعی پدر و مادر ملیحه بود و همچنین اسم فیلم که مخاطبو جذب نمیکنه

    پاسخ
  28. 11

    ساره

    نقد بسیار ضعیف و بی پایه و اساسی بود

    پاسخ
  29. 10

    نفس

    من کاملا با نویسنده مخالفم…بازی خانوم الوندو دوس داشتم و به نظرم فیلم جالبی بود…نقدتون خیلی تند و بی منطق بود?

    پاسخ
  30. 9

    Reyhane

    بعضی از حرفاتون رو درست میدونم ولی من که بیننده این فیلم بودم جملاتش خیلی منو به فکر انداخت …
    و شاید در اول فیلم از شخصیت سیا متنفر بودم ولی بعدش خود اون رو هم یه قربانی میدونستم
    این فیلم فقط حس دفاع از زن رو نداشتم بلکه فیلم خانوم میلانی خشونت خانگی رو به تصویر کشیدند.
    بازیه خانم الوند هم رو خیلی دوس داشتم

    پاسخ
  31. 8

    رعنا

    ميلانى و فيلم هاش به طور كلى پروژ هايى شكست خورده و گل به خودى به همه كسانى كه براى برابرى حقوق فردى و شهروندى زنان و مردان فعاليت ميى كنند به حساب مى اد. براى اينكه ايشون در مقام يك روشنفكر دغدغه مند هنوز در درك اولين مبانى برابرى عاجز اند. و فيلم به فيلم هم اوضاع بدتر و بدتر ميشه.

    پاسخ
  32. 7

    آرزو پناهى

    نقد بسيار بى منطق؛ انگار نويسنده مشكل شخصى با خانوم ميلانى دارند.احتمالا البته ما دو فيلم مختلفى ديديم.

    پاسخ
  33. 6

    على احدى

    چقدر خوشحالم نويسنده يك خانوم هستنند. مردها كه درباره فيلم هاى خانوم ميلانى صحبت ميكنند سريعا به عقب افتادگى و تهجر و مردسالارى متهم ميشوند.

    پاسخ
  34. 5

    ناديا ميلانى

    با احترام به نظر نگارنده بايد بگم بشدت با شما مخالفم و اتفاقا اين فيلم نبود كه مغرضانه باشه دقيقا نوشته شما شايسته همچين لقب و توصيفيه
    كدام يك از چيزهايى كه فيلم راجع آنها صحبت ميكنيد غير واقعى و دور از ذهن؟ بر چه كسى پوشيدست ميزان تبعيض سرسام آور بين زنان و مردان( در همه جاهاى دنيا، در ايران بمراتب بيشتر). كى مى تونه منكر حجم زياد خشونت خانگى بر عليه رنان بشه. من در حوزه فنى و هنرى سينما تخصصى ندارم و به همين جهت دفاعى در اين زمينه ندارم از فيلم. ممكن است اين اثر داراى مشكلات و ايراد هايى از جنبه سينمايى و هنرى باشد ولى خواهش ميكنم انقدر بى انصافانه در باره حرف هايى كه فيلم ميزنه قضاوت سطحى نداشته باشيد

    پاسخ
  35. 4

    بشير

    من هنوز فيلم رو نديدم و چشم بسته با نظر نويسنده موافقم. كافيه فقط يه فيلم از ميلانى بببنى و بفهمى چه دردشه. همشون شعار هاى تكرارى حرف هاى سطحى و صد من يه غاز. غر غر هاى بي منطق و اينكه مرد ها بدن زن ها عالين.

    پاسخ
  36. 3

    ندا

    ما اگه نخوايم خانوم مبلانى از حق و حقوق ما دفاع نكنه بايد چه كنيم
    انقدر نگاه اين خانوم سطحئ و خنده دار كه نتنها دردى رو دوا نمى كنه كه همه چى رو هم به طرز ساده انگارانه اى مضحك تعريف مى كنه.

    پاسخ
  37. 2

    هادى الوند پور

    خدا سايه تهمينه ميلانى رو از سر همه فمنيست هاى جهان كم نكنه

    پاسخ
  38. 1

    هیراد

    کاملا موافقم

    پاسخ

یک نظر بگذارید برای دایانا لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق این سایت متعلق به وبسایت نماوا است. تماشای فیلم تماس با ما