درباره نویسنده

مدیسا مهراب پور

مدیسا مهراب پور

دانشجوی سینما دانشگاه سوره، منتقد سایت كافه سینما، روزنامه جام جم. مهمتر از همه اینها اما من هم مثل جولز داستان‌های عامه‌پسند سعی می‌كنم آدم بهتری باشم.

مطالب مرتبط

29 دیدگاه

  1. 1

    محمدحسین

    افتضاح.چقدر نظرتون با ما متفاوته….

    پاسخ
  2. 2

    بهنام

    خیلی عجیبه! قبلا یه تحلیل و نقد نوشته بودید کاملا واقع بینانه بود و چهره واقعی این فیلم مزخرف رو نشون داده بودید! الان یهو موضعتون تغییر کرد و این فیلم شد بهترین فیلم جهان؟!!!!!!

    پاسخ
    1. 2.1

      Payam

      چه انتظارى دارى فك مى كنى واسه فيلم هاى خودشون نقد منفى مي نويسن. دو زار هم واسه خود فيلم ارزش قائل نيستن فقط مى خوان به زور فيلم ها رو به خورد مردم بدن. اخه اين چه فيلم مسخره اى

      پاسخ
      1. 2.1.1
        امیر شبگیر

        امیر شبگیر

        سلام ارادت و ممنون که پیگیر مطالب وبلاگ نماوا و همچنین فیلم‌های سایت نماوا هستید؛ باید عرض کنم که برخلاف تلقی شما در بلاگ نماوا همیشه سعی در وجود ایده‌های مختلف و تکثر نظرات هستیم و بر آنیم که دست‌کم برای هر فیلم (‌بخصوص فیلم‌های سینمای ایران که حساسیت بیشتری همیشه در پی شان است) چندین نقد مختلف موافق و مخالف را منتشر کنیم تا مخاطبین بلاگ و همچنین سایت نماوا با آگاهی کامل و اطلاعات کافی فیلمی را برای تماشا انتخاب کنند؛ برای مدعای این ادعا از شما درخواست دارم نقد زیر را هم مطالعه‌ بفرمائید.

        http://blog.namava.ir/atomic-heart-review/

        پاسخ
  3. 3

    Adel

    در یک کلام مزخرف ترین فیلم تاریخ سینمای ایران و حتی جهان.

    پاسخ
    1. 3.1

      مهمان

      موافقم. بی سر و ته. مزخرف، بی داستان

      پاسخ
    2. 3.2

      فائزه

      تو مگه همه ی فیلمای دنیا رو دیدی که اینو میگی بعدشم فیلمش خیلی عالی بود شما ها قدرت درک این فیلم رو نداشتید

      پاسخ
      1. 3.2.1

        آرش حقیقی

        نه عزیزم فیلم های سنگین دیوید لینچ ویا نولان هم دیدم
        اما این فیلم فقط تظاهر به سنگینبودن میکنه
        یه سری ایده قشنگه که کترگردان نتونسته به موقعیت تبدیلش کنه
        و واقعاً ضعیف ترین فیلم تاریخ جهان اگر لقب بگیره کم نیست براش

        پاسخ
      2. 3.2.2

        علی ص

        من تقریبا ۸۰ درصد فیلمهای ۱۰ سال اخیر رو دیدم تقریبا این فیلم بجز چندتا بازیگر چیزی نداشت
        کامل بی معنا
        مهمانی کامی با اون مزخرفیش از این بهتر بود

        پاسخ
  4. 4

    غزال

    وووووووووووووووووووووووووووووااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااای
    دمتون گرررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررم
    همینه!
    ادامه بدید…
    باررررررررررررررریکلااااااااااااااااا
    یه عااااااااااااااالمهههههههههههههههههههههههه خسته نبااااااااااااااااااشییییییییییییییییییییییییییییییییییید
    از این بهتر نمیییییییشه!!!!!!!!!!!!
    همینجوری فیلمای جدید بزارید!
    سپاس!

    پاسخ
  5. 5

    غزال

    البته خب..ممکنه نظرم با بقیه عزیزان فرق کنه ولی
    مهم اینه که فیلمای جدید ایرانی میزارید!
    واقعا خسته نباشید.
    🙂

    پاسخ
  6. 6

    پويا محمودى

    اين ازون فيلم ها بود كه حتى توقيفش هم به دردش نخورد و نتونست كارى براش بكنه.

    پاسخ
  7. 7

    امیر

    به نظر من که خوب بود ولی چون مطالب سیاسی و اجتماعی خیلی پیچونده شده بود مخاطب عام نیست و مخاطب خاص خودش رو میطلبه

    پاسخ
  8. 8

    رضا

    مشكل اينجاست كه مخاطبين سينماى ما به قصه هاى سر راست و روتين عادت كردن. سينمايى كه به قول مخالفانش به سينماى آپارتمانى معروف است. فيلم هايى شبيهه اژدها وارد مى شود مانى حقيقى و يا حتى نگار كمتر درك ميشه و طرفدار داره. اين فيلم هم از اين قاعده مستثنى نيست.
    كمى غريب و نامتعارفِ براى مخاطبين ايرانى

    پاسخ
  9. 9

    زهرا

    مشکل ما ایرانیا اینه ک ئر باره چیزی ک ازش اطلاعات کافی نداریم نظر میذیم یکی نیس بگه برین چن تا فیلم پست مدرن ببینید بعد بشینین جای غاضی قبوله ازش توقعه ی فیلم پر از ذاستان و هیاهو رو ذاشتین ولی ب خاطر سکانس های طوانی و تکراریش اذیتتون کرذه ولی هر فیلم رو باید در ژانر خودش سنجید

    پاسخ
    1. 9.1

      fatemeh

      تو اول یاد بگیر قاضی درست بنویسی بعدا صحبت کن

      خانم پست مدرن

      پاسخ
    2. 9.2

      علی ص

      کلاس سوم دبستان رو برات تجویز میکنم
      غاضی؟

      پاسخ
  10. 10

    نيما

    حيف وقت و چشم آدم كه بخواد پايه اين فيلم حروم شه…..واقعاً به قوله ((قيمت)):فرهنگ داره به كجا ميره؟؟
    شمايي كه از اين فيلم دفاع ميكنيد؛بي زحمت از خودتون فقط يه سوال بپرسيد:((الان از اين فيلم چه نتيجه اي ميشه بگيرم؟))

    پاسخ
  11. 11

    ایلیا

    این فیلم برای من مشکل عروقی ایجاد کرد و واقعا بعدش داشتم بالا میاوردم
    یک کلام مضخرف و بی محتوا

    پاسخ
  12. 12

    fatemeh

    خیلی فیلم بی سر وته ومسخره ای بود این رو بچه ۵ ساله هم میفهمه

    پاسخ
  13. 13

    ali

    مزخرفترین و تهوع اورترین فیلم تاریخ سینمای ایران .. حیف اسم فیلم که بذارن رو این . ابروی سینما رو بردن

    پاسخ
  14. 14

    سیدعلی

    واقعا متاسفم برای تحلیل این تحلیلگر محترم انسان بر خلاف نظر دیگران بودن(خانم تحلیلگر) محبوبیت بدست نمی آورد
    لطفا کارهای آقای عطاران رو با این فیلم مقایسه نکنید

    پاسخ
  15. 15

    مینا. نمین

    مطمئنم که خودتم از این فیلم آشفته و بی سر و ته که فقط می خواد ادای سورئال بودن رو در بیاره، سر در نیاوردی خانم مننقد!

    پاسخ
  16. 16

    مسعود نوارچی

    به نظر من فیلمنامه از حیث طرح و تولید سوال برای ذهن بیننده خوب پرداخت شده ولی چون موانع و تضاد ها رو خیلی راحت میگیره و یا اصلا در نظر نمیگیره فیلم تک بعدی جلو میره . در بیشتر مواقع ما جواب هامون رو از درک تضاد ها و برداشتن موانع میگریم .
    که در این فیلم سوای صورت مسئله قشنگ هیچ تلاشی برای جواب دادن نشده . مثال معلمی که برای دانش آموزانش سوالات شکیل و زیبا طرح میکنه ولی خودش هم جوابها را نمی دونه وهیچ ادرس و منبعی برای تحقیق و پاسخ بلد نیست .

    پاسخ
  17. 17

    Niloo

    باور کنید وقتی فیلم تموم شد ۸نفر بیشتر تو سینما نبودند منم هی به خودم امید میدادم الان یه اتفاقی می افته یا یکی از معما ها حل میشه که نشد همه یکی یکی سالن رو ترک کردن و من هم مات و. مبهوت به نوشته ی های اخر فیلم😔

    پاسخ
  18. 18

    آرش حقیقی

    این فیلم فقط یک سری ایده هستش برای نمایش ارتباط بین جهان رئال و سورئال که متاسفانه به علت عدم مهارت کارگردان فقط یک ایده مونده که نتوسته به موقعیت تبدیلش کنه
    و صرفاً دغدغه های شخصی کارگردان در فیلم بدون ایجاد موضوع از زبان بازیگران خارج می شه که انگار می خواد سنگین و مفهومی بودن فیلم را نشان دهد که هرگز این چنین نشده.
    و بی شک یکی از ضعیف ترین آثار سینمایی جهان هستش که لکه ننگی برای تاریخ فیلم سازی ایران باقی خواهد ماند.
    کسایی که ادعا دارند ما این فیلم رو نفهمیدیم باید آثار نولان یا دیوید لینچ ببینند تا معنی فیلم مفهومی متوجه بشوند.
    واقعاٌ متاسفم برای تمام عوامل این فیلم که کاری جز وهین به شعور مخاطب انجام ندادند.

    پاسخ
  19. 19

    امیرعلی فاطمی

    ه نظر من گلزار بُعد مخوف و ترسناک تهران نیست، بلکه داره نقش ابلیس و شیطان رو ایفا میکنه و توی فیلم هم به صورت های مختلف این مساله بروز پیدا میکنه مثل تاکید بر جمله ((اینم منم…))، یا عاشق صدای هیتلر بودن و ارتباط با اکثر جنایتکارای طول تاریخ در زمان های مختلف و یا بکار بردن جلوه ی رنگ آبی برای فریم ها و سکانس هایی ک گلزار حضور داره که نقش گلزار رو متمایز کنه که این خودش جای تامل داره که معمولا برای نشون دادن شخصیت های منفی از رنگ قرمز استفاده میشه ولی احمدزاده برای اختصاصی کردن حضور گلزار از رنگ آبی یخ که در ضمیر ناخودآگاه مخاطب، خنثی و بی اثر بودنه گلزار رو تثبیت میکنه استفاده میکنه، البته میتوان از این دید نگاه کرد که شیطان یا ابلیس نقش اجرایی در کار ندارد و فقط به افراد خط میدهد و این افراد هستند که انتخاب میکنند و قرمز میشن.
    از دیدگاه اجتماعی سناریو، نکته جالب این است که آرینه و نوبهار و کامی با اینکه نشان دهنده جوانان عصیان گر و قانون گریز هستند ولی در مواردی با نظام اسلامی ایران کاملا موافق و همسو میشوند حتی به نوعی کاسه داغ تر از آش میشن مثل دیدگاه راجب بمب اتمی و انرژی هسته ای یا فیلم آرگو. که البته همه ی موارد بدون دلیل قانع کننده است ونشون دهنده اینه که این افراد بدون آگاهی از اعتقاداتشون دفاع میکنن، یا مست رانندگی کردن آرینه که در تمام دنیا ممنوع است ولی آرینه با تکیه بر اقلیت دینی بودنش کار خود رو توجیه میکند.
    نکته دگ که جای فکر داره و دلیلش معلوم نیست تکیه بر عدد ۲۷ هست که هم نوبهار ۲۷ ساله است هم دری که در تونل گلزار انتخاب میکنه در شماره ۲۷ است، حتی اشاره به افرادی که در ۲۷ سالگی خودکشی کردند…

    پاسخ
  20. 20

    مریم

    مزخرررررفه وقتتون و چشمتون رو پاش نذارید لطفا….

    پاسخ
  21. 21

    هرمان

    راستش من چیزی از این فیلم دستگیرم نشد بیشتر به بوف کور صادق هدایت شباهت داره که آدم تا اخر کتاب را میخونه و آخرش هم چیزی عایدش نمیشه شایدهم بخاطر همون پست مدرن بودن فیلم و سنتی نگری من و امثال بنده باشه اما در کل فیلمی جدید با مفهوم و محتوایی متضاد و متناقص در سینمای ایران است. البته مزخرف نیست و تمام کاراکترها به نحو شایسته ایفای نقش میکنند .

    پاسخ

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق این سایت متعلق به وبسایت نماوا می‌باشد. تماشای فیلم تماس با ما